خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۴۶

شورای استانی فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، زیر مجموعه کمیته راهبری کارگروه ملی نجات ۷دریاچه ارومیه است که به عنوان بازوی ستاد در مسایل فرهنگی و اجتماعی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان تشکیل شده است.

شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای استانی فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه زیرمجموعه کمیته راهبری کارگروه ملی نجات ۷دریاچه ارومیه است که به عنوان بازوی ستاد در مسایل فرهنگی و اجتماعی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان تشکیل شده است.

اعضای این شورا را مسوولان اجرایی استان، نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد، افراد شاخص و مقبول محلی، نمایندگان تولیدکنندگان مستقل بخش کشاورزی، نمایندگان دانشگاه‌های استان و نمایندگان کمیته راهبری کارگروه ملی تشکیل می‌دهند که تعداد آن‌ها در استان آذربایجان شرقی ۲۹ نفر است.

ماموریت اصلی این شورا پیگیری و هماهنگی برای اجرای برنامه‌های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه بوده و از وظایف آن می‌توان به انعکاس مسایل فرهنگی اجتماعی منطقه به ستاد، فراهم کردن بسترهای هماهنگی بین سازمان‌های دولتی و غیردولتی، پیگیری و پایش اجرای مصوبات ستاد و بررسی میزان انطباق سایر طرح‌های استانی با این مصوبات اشاره کرد.

جلب مشارکت ذی‌نفعان در راستای احیای دریاچه ارومیه، حمایت از ایجاد و تقویت ساختارهای محلی، شفاف‌سازی اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی عمومی، ایجاد زمینه فعالیت دوستداران دریاچه ارومیه، پیگیری مطالبات مردم از ستاد و حمایت از مستندسازی فعالیت‌های منتخب و ارایه گزارش‌های ادواری به ستاد از دیگر وظایف این شورا محسوب می‌شود.

همین گزارش حاکی است استاندار آذربایجان شرقی، سه‌شنبه شب در نخستین جلسه شورای استانی فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، با اعطای حکم انتصاب، خلیل ساعی را به عنوان دبیر شورای استانی فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه معرفی کرد.

اسماعیل جبارزاده در این جلسه با اشاره به تشکیل این شورا، اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم افراد و گروه‌های مرجع و مورد اعتماد مردم را به این شورا دعوت کنیم تا بتوانیم با فراهم کردن زمینه‌های اجرای دستورالعمل‌های ستاد، این اطمینان را به مردم بدهیم که دغدغه بحق آن‌ها مورد پیگیری مسوولان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر جلب مشارکت تشکل‌های مردمی در بحثاحیای دریاچه ارومیه، دستور تشکیل سه کمیته تخصصی ذیل شورای فرهنگی اجتماعی از جمله کمیته نهادهای مردمی را صادر کرد و گفت: این کمیته محملی برای حضور همه تشکل‌های مردم‌نهاد علاقمند به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود.

جبارزاده همچنین با اشاره به اهمیت تبلیغات و اطلاع‌رسانی در بحثاحیای دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: باید از همه بسترهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی، فرهنگ‌سازی و انعکاس مراحل پیشرفت کار استفاده کنیم و این وظیفه را به صدا و سیما محدود نسازیم.

وی همچنین بر استفاده از نظرات اساتید دانشگاه‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای در جهت نحوه اجرای دستورالعمل‌های احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز