خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران دچار مشکلات ساختاری است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۵۳

سازمان فرهنگی هنری شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در بسیاری از موارد تداخل دارد؛ بنابراین بهتر است که امور اجتماعی به معاونت و امور فرهنگی و هنری به سازمان واگذار شود تا هرکدام از این بخش‌ها وظایف اختصاصی خود را داشته باشند.

یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات ساختاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و تداخل وظایف این سازمان با وظایف معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر لزوم تفکیک وظایف این دو نهاد تاکید کرد.

«مجتبی شاکری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد عملکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: هرچند که این سازمان دچار مشکلات بودجه‌ای و ساختاری است، تاکنون طرح‌های مبتکرانه‌ای همچون طرح مادران انتظار و اجرای مراسم در مناسبت های مختلف مانند عید غدیر از ریاست این سازمان اجرا شده است.

وی ادامه داد: هرچند که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از طریق اجاره برخی سالن‌های خود درآمد دارد، اما بخش عمده‌ای از بودجه این سازمان صرف مسائل جاری این سازمان و نگهداری ساختمان‌ها و مراکز آن می‌شود و تنها مبلغ ناچیزی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری آن تعلق می‌گیرد؛ در حالی که بودجه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری که در بسیاری موارد وظایف مشابهی را بر عهده دارد، بسیار بیشتر از این سازمان است.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تنها ۳۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار داشت، که این مبلغ با بودجه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری قابل قیاس نیست؛ بنابراین شورای شهر تهران در سال ۹۳ کمک قابل توجهی را به این سازمان اختصاص داد.

شاکری در مورد مشکلات ساختاری این سازمان گفت: وظایف سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری در بسیاری از موارد تداخل دارد؛ بنابراین بهتر است که امور اجتماعی به معاونت و امور فرهنگی و هنری به سازمان واگذار شود تا هرکدام از این بخش‌ها وظایف اختصاصی خود را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز