خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

فاینانس طرح انتقال آب ارس به تبریز نهایی شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۲۳۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی از نهایی شدن فاینانس طرح انتقال آب ارس به تبریز و کلنگ زنی خط جدید آن در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی، در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مرند که با حضور فرماندار ویژه مرند برگزار شد، با اشاره به سهم مرند از انتقال آب از  سد ارس به بریز گفت: انتقال آب ارس به تبریز یکی از حساس ترین اقداماتی است که در طول تاریخ تبریز در حال انجام است که در این مسیر ۲۱ شهر و ۴۵۰ روستا قرار دارد که از آب شرب بهره مند خواهند شد.

غفارزاده افزود: فاینانس خارجی طرح انتقال آب ارس به تبریز به ارزش ۶۸۰ میلیون یورو نهایی شده است و به زودی کلنگ ادامه خط انتقال آب ارس به زمین زده خواهد شد.

غفارزاده همچنین تاکید کرد: حیات شهرستان مرند ۹۰ درصد متکی به آب های زیرزمینی است که این میزان در سایر مناطق استان کمتر است و این نشان از پتانسیل سفره های آب زیرزمینی در این شهرستان است.

وی ادامه داد: در ۳۴ سال اخیر ، ۱۷ و نیم متر از میزان سطح آب های زیرزمینی شهرستان مرند افت پیدا کرده، یعنی هر سال، نیم متر از میزان سفره های زیرزمینی این شهرستان کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰ دشت در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، تاکید کرد: میزان کاهش حجم ذخیره ای آب در شهرستان مرند با ۵۰ درصد مجموع کاهش مخزن آب استان آذربایجان شرقی برابری می کند و این رقم بزرگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز