خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تبریز:

دبیرستان فردوسی قابلیت جذب گردشگری را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۰۹۹

عضو شورای شهر تبریز گفت: دبیرستان فردوسی با توجه به سابقه و افتخارات و نیز بافت تاریخی خود می‌تواند جزو جاذبه های گردشگری تبریز باشد.

به گزارش ایلنا، شهرام دبیری صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان فردوسی تبریز اظهار کرد:  دبیرستان ماندگار فردوسی تبریز، یک دبیرستان نمونه در سطح کشور است که امیدواریم با برنامه ریزی صحیح، در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و پژوهشی جزوء دبیرستان های نمونه کشوری قرار گیرد و همچنین به عنوان قطب گردشگری در کشور مطرح شود.
درباره دبیرستان فردوسی تبریز هم باید گفت که این دبیرستان یا مدرسه محمدیه مدرسه‌ای تاریخی مربوط به اواخر دوره قاجار بوده که در خیابان شریعتی  تبریز واقع شده و در تاریخ 7 مهر 1381 با شمارهٔ ثبت 6175 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این مدرسه پس از دبیرستان البرز تهران، به عنوان دومین مدرسه قدیمی ایران شناخته می‌شود.
 این مدرسه در 21صفر 1335 قمری مطابق با 26 آذر ماه 1295خورشیدی بر اثر اقدامات دکتر عباس لقمان ادهم (اعلم‌الملک) اولین رئیس فرهنگ آذربایجان بعد از مشروطیت، تأسیس شد و از دانش آموختگان این مرکز آموزشی میتوان به ساموئل خاچیکیان (بنیانگذار سینمای وحشت در ایران)، پروفسور فرید (پدر جغرافی ایران)، سید محمدحسین مبین (پدر جذامیان ایران)،عباس علوی استاد و پژوهشگر برجسته دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا،استاد محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار ،غلامعلی رعدی آذرخشی و  یحیی آرین‌پور اشاره کرد.

  مهندس ایرج شهین باهر، شهردار کلانشهر تبریز صبح امروز با حضور در دبیرستان تاریخی فردوسی تبریز زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا در آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز