خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد:

تلاش شهرداری برای ثبت 14 مرداد به نام روز تبریز توسط یونسکو

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۶۸۵

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز اظهار داشت: تلاش می شود 14 مرداد روز صدور فرمان مشروطه را به عنوان میراث معنوی مردم تبریز با نام "روز تبریز" در یونسکو ثبت گردد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام احمد حمیدی، در جلسه سیاستگذاری تبریز 2018 افزود: به این منظور از نمایندگان یونسکو دعوت کرده ایم که ضمن حضور در مراسم بزرگداشت روز مشروطه در این زمینه مذاکراتی انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون 160 عنوان برنامه فرهنگی مرتبط با تبریز 2018 از سوی شهرداری برگزار شده است گفت: برای همراه کردن مردم همگام با شعار ارتقای فرهنگ گردشگرپذیری، سرفصل های آموزش شهروندی را تدوین و در 80 مدرسه سطح تبریز به اجرا گذاشته ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز افزود: تولید و پخش 12 هزار دقیقه برنامه تلویزیونی ملی، استانی و فراملی، حضور در 6 شبکه برون مرزی، 14 شبکه تلویزیونی ترکیه و 9 شبکه و نشریه از آذربایجان و نخجوان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده ضمن اینکه 70 مستند ساز ملی تاکنون 15 فیلم مستند از این شهر تهیه کرده اند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایام تابستان نیز تصریح کرد: در ورودیهای شهر با برپایی کمپ گردشگری راهنمایان موتور سوار مستقر شده و گردشگران را تا مقصد مورد نظر راهنمایی می کنند، تاکسی های از من بپرس در سطح شهر فعال است، 7 اتوبوس تبریزگردی نسبت به انتقال گردشگران و شهروندان تبریزی اقدام می کند.

وی شرکت در نمایشگاههای بین المللی، اعزام سفرای فرهنگی ورزشی به کشورهای مختلف از دیگر برنامه های ستاد تبریز 2018 دانست گفت: مجله ترکیش ایرلاین با تیراژ 60 هزار نسخه به معرفی تبریز 2018 پرداخت کرده که بین مسافران بین المللی توزیع می شود.

محمدباقر بهشتی، عضو شورای کلانشهر تبریز در این جلسه با بیان اینکه تنها راه توسعه اقتصادی کشور، توسعه گردشگری است، گفت: باید بیشتر بر روی برنامه های نرم افزاری و فرهنگی متمرکز شده و تلاش کنیم با تغییر تفکر مردم با توسعه فرهنگی، به سمت درست اندیشیدن و درست عمل کردن پیش برویم.

وی با بیان اینکه در تبریز 2018 به عنوان شهر گردشگری باید تمام جوانب و نیازهای مسافران را در نظر بگیریم، افزود: از جمله اصول گردشگری امروزه غذاست اما متاسفانه در رستورانهای تبریز با وجود افزایش کیفیت، کمیت و تنوع غذایی رعایت نمی شود، برای تمام ذائقه ها از جمله گیاه خواران با توجه به افزایش این نوع خوراک در دنیا برنامه نداریم و شهرداری باید در این زمینه با رستورانها وارد ارتباط شده و هماهنگی لازم برقرار شود.

سعید نیکوخصلت، رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای شهر نیز گفت: باید بر افزایش کمیت و تاثیرگذاری برنامه ها تمرکز شده و با تعریف و تدوین یک یا چند برنامه جامع و کامل به تاثیرگذاری بیشتر در شکل ساختاری، فرهنگی شهر و همچنین تامین بالاترین سطح نیاز گردشگران توجه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز