خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

کاهش شدید جمعیت روستا و از بین رفتن کارکرد آنها

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۴۰

معاون‌هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی از روستاها یکی از سیاست‌های اصلی نظام است، گفت: با وجودتلاش‌های‌بسیار در این راستا، نتیجه خوبی نگرفته‌ایم و امروز جمعیت روستایی کشور به شدت کاهش یافته و کارکرد روستاها از بین رفته است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، جواد رحمتی در همایش مدیران کل امور روستایی استانداری‌های سراسر کشور در تبریز، معیشت و اشتغال را مهم‌ترین مشکل روستائیان عنوان کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی تاکید کرد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی روستاها، گفت: تنها راه برای بهبود این وضعیت، تغییر نوع نگاه به روستاها و بحث توسعه روستایی است.

رحمتی با اشاره به اینکه تنها 27 درصدجمعیت کشور روستانشین هستند، افزود: نسبت جمعیت‌ روستایی به شهری در سال‌های گذشته به شدت کاهش یافته و جمعیت روستایی که زمانی خود تولیدکننده و خودکفا بودند امروزه به مصرف‌کننده تبدیل شده‌اند و سعی در مهاجرت به شهرها دارند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در حوزه زیرساخت‌های عمرانی انجام شده است، گفت: بهتر است به جای سرمایه‌گذاری‌های کلان برای توسعه فیزیکی روستاها، در حوزه اشتغال روستایی سرمایه‌گذاری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وابستگی بی‌رویه روستاییان به شهر، بیان کرد: باید در سطح روستاها آموزش‌هایی داده شود که روستاییان بتوانند بدون نیاز به جامعه بیرون از خود، روی پای خود بایستند.

وی با بیان اینکه روستاها کم‌کم در حال تبدیل شدن به شهرهای کوچک هستند، خاطرنشان کرد: توسعه بی‌رویه زیرساخت‌های عمرانی در حال از بین بردن جذابیت‌های خاص روستایی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز