خبرگزاری کار ایران

اسماعیل بابایی خبر داد:

نصب سیستم کنترل برچسب پاسپورت اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۸۹۰

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌شرقی از اجرای پروژه نصب سیستم کنترل برچسب پاسپورت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل بابایی ظهر امروز در جلسه ستاد سیاست‌‌گذاری و برنامه‌ریزی تبریز 2018 اظهار داشت: وزارت امور خارجه به عنوان مرکز هماهنگ کننده در رویداد تبریز 2018 و سایر موضوعات بین‌المللی استان همواره پیشرو بوده است.

وی تصریح کرد: با فعالیت شبانه روزی تلاش کرده‌ایم با بهترین برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها را در اسرع وقت برای رویداد تبریز 2018 انجام دهیم.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: قبل از شروع این موضوع در استان فعالیت‌های گسترده‌ای را از طریق بخش معاونت دیپلماسی عمومی در وزارت کشور در کشورهای ذیربط نیجریه و عربستان انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت‌های تبریز در امور بین‌المللی اظهار کرد: براساس آمار ارائه شده بیش از 300 هیات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی هنری، علمی و دانشگاهی در سه سال گذشته حضور گسترده‌ای در استان داشته‌اند.

بابایی ادامه داد: حضور وزرای کشورهای اروپایی مانند وزیر اقتصاد جمهوری چک و کشور آلمان و معرفی ظرفیت های مختلف تبریز به این وزرا موجب هدایت به افراد به سرمایه‌گذاری در استان شده است.

وی برگزاری اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری کشورهای آسیایی را بسیار خوب ارزیابی کرد و تاکید کرد: این اجلاس برای اولین بار در خارج از تهران برگزار می‌شد که در این زمینه برای برگزاری مناسب این اجلاس در تبریز تلاش بسیاری انجام دادیم.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: توانستیم سیستم صدور روادید الکترونیک را بعد از شهرهای تهران و شیراز در تبریز افتتاح کنیم به طوری که در حال حاضر ویزای یک مهمان خارجی در کمتر از چند دقیقه صادر می‌شود.

بابایی از اجرای پروژه نصب سیستم کنترل برچسب در پاسپورت خبر داد و گفت: مراحل اولیه این پروژه انجام شده و در چند ماه آینده مسافران خارجی دیگر نیازی به ارسال برچسب روادید در پاسپورت نخواهند داشت و با این اقدام از طریق سیستم روادید الکترونیک ورود مسافران خارجی به تبریز و تائید فوری این مسافران در فرودگاه انجام می شود.

وی اضافه کرد: تمام سی‌دی‌ها و لوح فشرده‌ای که برای معرفی ظرفیت‌های تبریز از طریق دستگاه‌های اجرایی واگذار شده بود در کشور های اسلامی و حتی غیراسلامی از طریق معاونت دیپلماسی وزرات امور خارجی در تمام سفارتخانه‌ها منتشر شده است. 

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌شرقی افزود: امیدواریم با تشکیل کمیته ایرانیان در ماه‌های آینده، ایرانیان خارج از کشور در حوزه‌های مختلف با حضور در استان سرمایه گذاری نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز