خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش ازدواج کودکان زیر ۱۵ سال به بیش از 3هزار نفر در سال گذشته/ 8 ازدواج مربوط به کودکان زیر 10سال بود

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۰۱۵

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۶ ازدواج های زیر ۱۵ سال( ۱۰ الی۱۵سال) در شهرستان های آذرشهر، بناب، ملکان، هشترود بیش از 3 هزار و500 نفر بود که از این تعداد 8 ازدواج زیر ۱۰ سال بودند .

به گزارش ایلنا؛ احد جودی با اشاره به ثبت ازدواج های زیر ۱۵ سال در آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۶ ازدواج های زیر ۱۵ سال( ۱۰ الی۱۵سال) در شهرستان های آذرشهر، بناب، ملکان و هشترود به 3 هزار و ۶۳۵ رسید که در این میان  8ازدواج مربوط به زیر 10  سال بود. 

وی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان با اشاره به بیشترین نرخ ولادت در کشور گفت: بیشترین نرخ ولادت در ایران مربوط به نیمه اول دهه ۶۰ است و ۴۹ درصد جمعیت استان را زنان و ۵۱ درصد را مردان تشکیل می دهند و آمار در سال ۹۶ در کشور به ازای هر هزار نفر جمعیت۸ /۱۸ ولادت رخ داده است. بعد از استان‌های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و خوزستان ششمین استان پیر کشور هستیم.

جودی در مورد نرخ ازدواج و طلاق  در کشور نیز گفت: بیشترین نرخ ازدواج در استان خراسان شمالی۵/۱۰ و میزان نرخ ازدواج در آذربایجان شرقی در سال ۹۶ نیز ۱/۸ بوده است و در بحث طلاق تهران با ۸/۲ طلاق بیشترین نرخ طلاق را دارا بوده و نرخ طلاق در استان آذربایجان شرقی نیز ۳/۲ است یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت ۳/۲ طلاق صورت گرفته است.

 جودی در پایان تصریح کرد:در استان آذربایجان شرقی ۲/۱۳ درصد کاهش ازدواج رخ داده و ۷/۱ درصد طلاق نیز کاهش داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز