خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان اهر:

بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها فاقد مهارت هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۹۰۹

فرماندار شهرستان اهر گفت: بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاه ها فاقد مهارت های لازم برای اشتفال هستند.

به گزارش ایلنا، زاهد محمودی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر گفت: اکثر جوانانی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل شده و وارد جامعه می شوند،به‌رغم اینکه در رشته های فنی و تخصصی تحصیل کرده اند، فاقد مهارت های لازم برای اشتغال هستند.

وی افزود: با توجه به این که سیستم آموزشی دانشگاه‌ها بیشتر تئوری و نظری است، موجب می شود تا دانشجویان و فارغ التحصیلات دانشگاهی فاقد مهارت هستند که اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی موجب می شود تا دانشجویان از مهارت های خاصی در مشاغل مختلف بهره ببرند.

فرماندار اهر با اعلام اینکه مهارت آموزی در جامعه فرهنگ سازی نشده، گفت: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی ضمن آنکه جوانان فاقد مهارت را دارای مهارت می کند، برای صاحبان صنایع نیز از نظر نیروی انسانی می تواند مفید باشد.

محمودی در ادامه از ابلاغ بخشنامه بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی و صنایع به تأمین اجتماعی در این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: بر اساس بخشنامه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان تامین اجتماعی، واحدهای تولیدی و صنعتی که به تامین اجتماعی بدهی دارند و بر بدهی آنها جریمه اضافه شده می توانند از این فرصت برای پرداخت مطالبات و حق بیمه بهره مند شوند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر به اجرای قانون اخذ مالیات از باشگاه های ورزشی و فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که قانونی اجرا می شود برای همه یکسان است و باید از قانون پیروی کنیم اما اخذ مالیات از باشگاه های ورزشی و فرهنگی که در اهر حداقل شهریه نسبت به سایر شهرستان ها را از مردم می گیرند با اصلاحیه قانون قابل حل است.

فرماندار شهرستان اهر همچنین گفت: از سال گذشته تاکنون سامانه صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات هنوز نتیجه‌ای نداشته که ما همچنان پیگیر این موضوع از مراجع ذیربط استانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام دستگاه ها در توسعه اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و شهری و پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر قابل تقدیر است، اظهار داشت: امید می رود دستگاه های متولی توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، هر هفته گزارش عملکرد و بانک ها پرداختی های خود را در حوزه اشتغال به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اهر اعلام کنند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال در شهرستان اهر هم برای دولت و هم برای این شهرستان بسیار مهم است، ابراز داشت: با توجه به این که نرخ بیکاری در شهرستان اهر بالا بوده بایستی همه در جهت ایجاد اشتغال و زمینه سازی برای ایجاد فرصت های شغلی تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز