خبرگزاری کار ایران

صومی مطرح کرد:

تاثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت و روان انسان‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۶۱۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تاثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت و روان انسان‌ها، گفت: اگر‌ امروزه تغییرات اقلیمی، گازهای گلخانه‌ای و تغییرات آب و هوا را در نظر بگیریم به نوعی می‌توان تاثیرات آن را روی سلامت جسمی و روان انسان‌ها مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین صومی در همایش «هم‌دلی و هم‌گرایی جامعه روانپزشکی، روانشناسی و مشاوره برای پوشش همگانی سلامت روان»، با بیان این‌که یکی ازابعاد ارزشمند طرح تحول نظام سلامت، ادغام حوزه ی سلامت روان و حوزه اجتماعی بود، اظهار کرد: امروز باید خداوند را شاکر باشیم که با همت یکدیگر و در کنار‌هم می توانیم پوشش همگانی سلامت و روان را در جامعه رقم بزنیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که روانشناسان و روانپزشکان در حوزه روانشناسی و روانپزشکی  باید فراتر از دیگران درک و فهم داشته باشند، افزود: روانشناسان باید سریع تر از همه متوجه تغییرات اقلیمی و اقتصادی شده و به موقع آگاه شوند که این تغییرات چقدر می تواند بر شرایط اجتماعی مردم  تاثیر بگذارد.

وی بیان کرد: ما اگر بتوانیم در حوزه ی روانپزشکی و روانشناسی رشته های مختلف را در کنار هم قرار داده و سریع تر متوجه اتفاقات و تغییرات آینده شویم، بهتر می توان راهکارهای صحیح را برای حل مشکلات جامعه ارائه داد. 

وی خود مراقبتی گروه روانشناسی و روانپزشکان را ضروری دانست و گفت: ضرورت دارد ابتدا خود مراقبتی را در خود ایجاد کرده و بعد از آن، از افراد جامعه مراقبت کنیم، معتقدم گروه روانشناسان جزو بهترین گروه‌ها هستند چرا که با توجه به آینده نگری مشکلات موجود در جامعه، بهترمی توانند هشداردهند.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات جامعه روانشناسی در سیستم سلامت ما، تعارض و تضاد منافع است، افزود: درحال حاضر تمامی وظایف را درنظام سلامت به طور کامل تعریف نکرده ایم، وظیفه ی اصلی نظام سلامت روشن گری وظیفه ی روانشناس، روانپزشک و مطب ها در یک خانه سلامت و بهداشت است.

صومی با تاکید بر این‌که وظیفه اصلی روانشناسان تامین زندگی شاداب و امیدآفرین برای ماست، عنوان کرد: انتظار داریم روانشناسان در گذر از برهه مشکلات، با امید ما را همراهی کنند، مدیران باید بدانند و رفتار خود را تغییر دهند تا خود اثرات سویی در اقلیم جامعه بر جای نگذارند چراکه یاس و ناامیدی فراتر از آن چیزی است که ما امروز آن را درک می کنیم.

همایش هم‌دلی و هم‌گرایی جامعه روانپزشکی، روان‌شناسی و مشاوره برای پوشش همگانی سلامت روان ۱۱ اردیبهشت با حضور افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس فدراسیون آسیایی شورای جهانی روانی درمانی و رئیس گروه سلامت روان وزارت بهداشت و جمعی از اساتید دانشگاه در سالن همایش محمد ابن زکریای رازی دانشکده داروسازی برگزار شد و در پایان مراسم ازاساتید وپیشکسوتان حوزه سلامت و از کارشناسان مشاوره آموزش و پرورش و مراکز سلامت دانشگاه علوم پزشکی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز