خبرگزاری کار ایران

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در تبریز:

پیش‌بینی پرداخت 50 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی/آغاز اجرای ساخت بیمارستان 327 تخت‌خوابی تبریز

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۲۱۰

معاون اداری مالی تامین اجتماعی کشور گفت :سازمان تأمین اجتماعی در طول این سال‌ها به رغم کمبود منابع به توسعه خدمات خود پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی کشور ، در مراسم جشن روز کارگر در سخنانی با قدردانی از تلاش های خانه کارگر استان آذربایجان شرقی در پیگیری مسائل کارگران و بازنشستگان گفت: در سفر اخیر ریاست جمهور به کلانشهر تبریز خانه کارگر همچون  گذشته  صدای کارگران را به گوش دولت تدبیر و امید رساند.

رحیم اردلان با بیان اینکه بی عدالتی زیادی در حق سازمان تأمین اجتماعی چه از سوی دولت و چه از طرف مجلس شورای اسلامی شده بود اظهار داشت: با این وجود سازمان تأمین اجتماعی در طول این سالها به‌رغم کمبود منابع به توسعه خدمات خود پرداخته است ، به طوری که در حوزه درمان مستقیم اجرای25 واحد درمانی در سطح شهرستان های کشور که 4 مورد آن در استان آذربایجان شرقی ، شهرستانهای ملکان ، هشترود ، عجبشیر و بستان آباد در دستور کار قرار گرفته است.

اردلان با اشاره به عزم  جدی  سازمان تامین اجتماعی برای احداث بیمارستان جدید 327 تختخوابی این سازمان در تبریز اظهار داشت: اجرای پروژه در برنامه سازمان  قرار دارد که امیدواریم با رفع مشکلات زمین اهدایی برای این بیمارستان که علت اصلی سفر امروز من به تبریز برای این موضوع بود، عملیات اجرایی آن آغاز شود و فقط به این نکته توجه کنیم که هر تخت بیمارستانی برای تأمین اجتماعی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون  تومان هزینه دارد و در این صورت سازمان چه سرمایه گذاری عظیمی را  تنها در قالب این پروژه در استان آذربایجان شرقی  انجام می دهد.

وی با تأکید بر این نکته که در سال‌های اخیر به دلیل کاهش ورودی از یک سو و از طرف دیگر به لحاظ افزایش خروجی به دلایلی از جمله اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی پیش از موعد به شدت با کمبود منابع روبرو بوده است اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر 2 میلیون نفر مستمری بگیر و بازنشسته که با احتساب افراد تحت پوشش به بیش از 3 میلیون و 400 هزار نفر می رسد ارائه خدمات به این حجم گسترده از مشمولان تامین اجتماعی بودجه بسیار زیادی را می‌طلبد به طوری که سازمان تأمین اجتماعی سال 96 بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان به موسسات طرف های قرارداد پرداخت کرد.

معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مصوبه قانون بودجه سال 97 در خصوص انتقال سهم درمان تامین اجتماعی به دولت اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی به  عنوان نهاد غیردولتی از استقلال مالی – اداری برخوردار است و این مصوبه بر این ساختار لطمه می زند و مشکلات زیادی بر این سازمان تحمیل می کند که باید تلاش کنیم از تصویب چنین مصوباتی که به استقلال این سازمان لطمه می زند به موقع جلوگیری شود.

اردلان از پیش‌بینی پرداخت حدود 50 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: در صورت تخصیص این اعتبار می توانیم بسیاری از مشکلات سازمان تأمین اجتماعی را در ارایه خدمات رفع کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز