خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرائی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی:

مشکلات ، شیرینی بازنشستگی را به کام بازنشستگان تلخ کرد‌ه‌است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۲۱۱

رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز خواستار توسعه امکانات رفاهی و درمانی برای کارگران بازنشسته شد و گفت: کارگران بازنشسته به لحاظ شرایط سنی نیازمند برخورداری بیشتر ازامکانات درمانی هستند و در این راستا باید توجه بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،  دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر که با حضور گسترده کارگران  و بازنشستگان برگزار شد در سخنانی با قدردانی از تلاش‌های  مدیران حوزه کار و کارگری گفت: این مدیران در طول فعالیت خود نشان داده‌اند که از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات  کارگران و بازنشستگان کوتاهی نمی‌کنند و بر همین اساس این قشر وظیفه خود می‌داند از فعالیت های خالصانه آنان قدردانی کند .

کریم صادق زاده در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات کارگران بازنشسته اشاره کرد و گفت: متاسفانه این قشر پس از عمری تلاش درعرصه کار و تولید با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند که شیرینی دوران بازنشستگی را به کام آنان تلخ می کند.

وی کاهش درآمد قابل توجه در دوران بازنشستگی با زمان اشتغال را از جمله مهمترین این مشکلات خواند و گفت: در شرایطی که کارگران بازنشسته به لحاظ شرایط  خانوادگی و رسیدن سن فرزندان به دوران جوانی و نیز زمان ازدواج نیازمند وضعیت مالی بهتری هستند با کاهش حقوق روبرو می شوند که در این راستا لازم است با بکارگیری شیوه های مناسب از جمله توزیع سبدهای حمایتی در طول سال اقدامات مناسبی در راستای کمک به آنان تلاش شود.

صادق زاده با اشاره به آنکه مشمولان قانون تأمین اجتماعی بر اساس مقررات باید از درمان رایگان برخوردار باشند افزود: با این وجود کارگران بازنشسته  زیر بار بیمه تکمیلی رفته اند ولی شرکت بیمه آتیه سازان حافظ به عنوان طرف قرارداد در این زمینه در ارائه  این خدمات و بازپرداخت هزینه های بیمه تکمیلی مطابق قرارداد که باید تا 25 روز نسبت به تسویه حساب تعهدات خود اقدام کند  کوتاهی می کند و ماخواهان رسیدگی به آن هستیم.

وی همچنین خواستار پرداخت به موقع  و بدون تأخیر حقوق کارگران بازنشسته و افزایش ارائه خدمات رفاهی از جمله سهمیه های وام و تسهیلات وام قرض الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی شد وگفت:کانون کارگران بازنشسته تبریز با سهمیه تخصیصی در این زمینه در پاسخ به اعضا و تکریم ارباب رجوع بازمی ماند.

صادق زاده از اقدامات جدید کانون کارگران بازنشسته تبریز  از جمله فراهم شدن مقدمات خرید مجتمع اقامتی برای استفاده این قشر در سرعین خبر داد و گفت: این کانون  همچنین برای احداث مجموعه درمانی جدید برای ارائه خدمات پزشکی به بازنشستگان نیز برنامه‌ریزی کرده که در صورت همکاری سازمان تامین اجتماعی برای تجهیز امکانات می تواند به راه اندازی آن اقدام کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر همچنین با اعلام اعتراض نسبت به مصوبه بودجه سال 97 در خصوص اتتقال سهم درمان تامین اجتماعی به خزانه اظهار داشت: متاسفانه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای اجرای ناموفق طرح تحول سلامت چشم طمع به اموال کارگران در سازمان تأمین اجتماعی دوخته است که با اعتراض شدید  خود خواهان لغو این مصوبه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز