خبرگزاری کار ایران

در جلسه سمینار بازرگانی ایران و آلمان مطرح شد ؛

آمادگی آذربایجان شرقی برای مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های صنعتی با اروپا

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۸۳۰

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: آذربایجان شرقی دارای بزرگترین ظرفیت معدنی، صنعتی، کشاورزی، فرآوری‌های تولید شده صنایع پلاستیکی، غذایی و ... است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صمد حسن زاده  ظهر امروز در جلسه سمینار بازرگانی ایران و آلمان با حضور هیاتی از فعالان اقتصادی ایالات زاکسن آلمان و جمعی از فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی به جایگاه استان مخصوصا تبریز اشاره کرد و گفت:  تبریز از قدیم  با صنعت آلمان آشنا بوده و به‌رغم گذشت سال‌های متمادی، بیشتر تکنولوژی واحد های تولیدی استان برگرفته از تکنولوژی آلمان است.

وی ادامه داد: با توجه به حمایت‌های دولت و قوانین جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان شرقی بسیار علاقه‌مند همکاری و سرمایه گذاری و مشارکت با کشور های خارجی به ویژه آلمان است؛ لذا ما  برای به روز رسانی تکنولوژی واحد های صنعتی استان آماده سرمایه گذاری هستیم.

حسن زاده تصریح کرد: ۷۰ سال پیش مرکز آموزش فنی حرفه‌ای به نام هنرستان صنعتی آلمان در تبریز افتتاح شد که اساتید آلمانی برای دانش آموزان ایرانی تدریس می کردند و این مجموعه در حال حاضر نیز دایر است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی یکی از مراکز بزرگ قطب صنعتی کشور ایران محسوب می شود، افزود: طی بازدید به عمل آمده هیات اقتصادی آلمانی از واحد‌های صنعتی استان، نمونه‌هایی از توانمندی های این حوزه به دست آمده.  صنایع غذایی، قطعه سازی خودرو، فولاد، شیشه سازی و... همچنین کارخانجات بزرگی که از قدیم تکنولوژی آلمان را دارند از جمله ماشین سازی، تراکتورسازی، ایدم، چرخشگر و... از جمله صنایع بزرگ تبریز محسوب می شوند که دارای مزیت های بزرگی در کشور هستند.

وی گفت: پتروشیمی تبریز یکی از بزرگترین مراکز واحد تولید پلیمر پلاستیکی تبریز به شمار می رود و به همین دلیل تولید کننده‌های بسیار بزرگی در تمام فرآوری‌های تولید شده صنایع پلاستیکی در تبریز فعالیت می کنند.

وی اذعان کرد: آذربایجان شرقی دارای بزرگترین ظرفیت معدنی کشور ازجمله تولید مس، آلومینیوم، خاک صنعتی و سنگ های تزئینی است.

حسن زاده با بیان اینکه آذربایجان شرقی مرکز تولید محصولات کشاورزی در کشور محسوب می شود، اظهار کرد: آذربایجان شرقی به دلیل آب و هوای منظم در چهارفصل دارای مزیت های بزرگی در حوزه تولید محصولات خشکبار و انگور دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: مطالعات زیادی در زمینه کشاورزی با کشور های اروپایی و آسیایی صورت گرفته است چرا که ما به دلیل کم آبی نیاز به همکاری و تغییر کشت و تکنولوژی های روز دنیا داریم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در زمینه حفظ محیط زیست و ارتقای جایگاه محیط زیست تاکید کرد و گفت: مطالعات و فعالیت بزرگی در منطقه آذربایجان شرقی با کشور‌های ایتالیا، لهستان، آلمان، فرانسه و هلند صورت گرفته است که منجر به مذاکراتی در مسیر بازیافت ضایعات منطقه ای شده است.

حسن زاده اذعان کرد: تبریز مرکز بسیار بزرگی در صنایع دستی مخصوصا در حوزه فرش است. نفیس ترین فرش های دنیا در تبریز و ایران تولید می شود. بسیار خرسندیم که فرش تبریز به عنوان سفیر خوشبختی در خانه های مردم آلمانی نیز وجود دارد؛ به همین دلیل هنر فرش دستبافت ایران در سال 2016 به عنوان هنر برتر در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز