خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد؛

استرس؛ میهمان 40 درصد مردم آذربایجان شرقی در سال 94

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۶۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس آمارهای رسمی در سال ۱۳۹۴ بیش از ۴۰ درصد مردم آذربایجان شرقی از استرس رنج می بردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین صومی در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که به میزبانی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد افزود: در حال حاضر بیش از هفت درصد جمعیت آذربایجان شرقی بالای ۶۵ سال سن دارند که از این حیث این استان در زمره سه استان با سن کهنسالی بالا  است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با اشاره به آمارهای مرگ و میر در استان اضافه کرد: ۴۲ درصد مرگ و میرهای استان بر اثر بیماری های قلبی و عروقی، ۹ درصد سوانح و حوادث رانندگی، ۱۵.۶ درصد سرطان‌ها و ۸.۷ درصد تنفسی صورت می گیرد.

وی به افزایش میزان مبتلایان به دیابت قند خون در استان اشاره مرد و افزود:  تعداد مبتلایان نسبت به ۲۵ سال سه برابر شده است.

وی به برخی آمار سرطان‌ها در استان اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه ها با اعلام برخی آمارها مردم را نگران نکنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی سرطان‌ها در استان در حال کاهش است ولی سرطان تروئید در استان در حال افزایش است.

صومی با بیان اینکه میزان تحرک بانوان در استان بسیار پایین است و افزود: چاقی یکی از عوامل خطرساز است؛ خوشبختانه در معیار تحرک مردان وضعیت مناسبی داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز