خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد:

نزدیک به ۲۳ درصد اشتغال استان آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۷۰

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نزدیک به ۲۳ درصد اشتغال استان آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی بوده درحالی‌که تنها ۵ درصد سرمایه گذاری در این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهندس اکبر فتحی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود ۲۲ درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: اشتغال در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی نزدیک به ۲۳ درصد و بالاتر از میانگین آمار اشتغال کشور در این حوزه است.

وی افزود: توسعه اشتغال بخش کشاورزی که باید در آینده به آن سمت سوق یابد این است که ما اشتغال را به سمت خدمات پیشین و پسین تولید سوق دهیم یعنی تولید و تامین نهاده های کشاورزی و بازرگانی محصولات کشاورزی تا رسیدن محصول به سر سفره های مصرف کنندگان جزو حوزه هایی است که می تواند اشتغال قابل توجهی ایجاد کند.

وی ادامه داد: در راستای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی، مشاورین فنی در بخش کشاورزی در بخش خصوصی خدمات ارائه می دهند و لازم است به دلیل گستردگی فعالیت های کشاورزی علاوه از خدمت گیری فنی و استفاده از توان کارشناسی بخش دولتی ، از کارشناسان بخش خصوصی نیز خرید خدمت صورت گیرد.

وی از فعالیت بیش از ۵۰۰ کارشناس پهنه در روستاهای آذربایجان شرقی خبر داد، گفت: فلسفه وجودی کارشناسان پهنه این است که اگر کشاورزی نیاز به مشاوره داشته باشد به کارشناسان مراجعه و خدمات دریافت کند.

قائم مقام رئیس سازمان در ادامه با بیان اینکه آذربایجان شرقی به کشور روسیه با سخت ترین شرایط قرنطینه ای، محصولات کشاورزی صادر می‌کند ابراز داشت: با توجه به اینکه بالای ۴۰ درصد کشاورزان استان افرادی با تحصیلات پایین هستند ولی با این حال محصولاتی تولید می‌کنند که به سایر کشورها صادر می‌شود که این موضوع حاصل کار مشترک کشاورزان و تولید کنندگان زحمتکش و کارشناسان کشاورزی در عرصه های تولیدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز