خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبرداد:

واحدهای تولیدی کوچک تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۷۸۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی نواداد در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با تاکید بر این که واحدهای تولیدی باید از این فرصت استفاده کنند، افزود: عزم و اراده جدی برای حل مشکلات واحدهای کوچک و متوسط در استان وجود دارد و برای واحدهای بزرگ نیز تصمیمات مهم‌تری در سطح ملی اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به سهمیه استان آذربایجان شرقی از تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی مشکل‌دار، ابراز داشت: باید در جذب این اعتبارات، به موقع عمل کنیم تا سهمیه استان به استان‌های دیگر داده نشود.

نواداد با بیان این که گزارش‌های ارسالی در زمینه رفع مشکلات تولید، خوب است، تصریح کرد: امیدوارم این گزارش‌ها در حد کاغذ نبوده و به سطح اقدام و عمل برسد.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، تفویض اختیار مالیاتی به استان برای تقسیط مالیاتی واحدهای تولیدی جهت کاهش مشکلات واحدهای تولیدی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخشنامه جدیدی ابلاغ شده که بر اساس آن، واحدهایی که ۵۰ درصد اصل بدهی خود را پرداخت کنند، ۷۵ درصد جرایم بخشوده می‌شود و واحدهایی که ۱۰۰ درصد اصل بدهی را پرداخت کنند، ۹۰ درصد جرایم آنها تا پایان شهریور بخشوده می‌شود.

وی، در ادامه، با بیان این که سازمان محیط زیست با همکاری شهرک‌های صنعتی رفع مشکلات واحدها را باید در دستور کار قرار دهند، افزود: از سوی دیگر، اگر به محیط زیست توجه نشود به خاطر ایجاد چند نفر اشتغال، سلامت جامعه و مردم نباید به خطر بیافتد.

نواداد خاطر نشان کرد: برخی از واحدها بدون دریافت مجوز زیست محیطی سرمایه گذاری کرده‌اند که باید در این زمینه نیز در صورت نبود خطرات زیست محیطی، همکاری و تعامل داشت تا به کار خود ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به وضعیت تولید مس در استان، ابراز داشت: اجازه نمی‌دهیم کنسانتره مس آذربایجان شرقی در استان دیگری تبدیل به فرآورده شود و ارزش افزوده و اشتغال ناشی از صنعت مس باید در این استان ایجاد شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین از سفر وزیر کشور به تبریز در هفته آینده خبر داد و گفت: این سفر در راستای پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد و به صورت ماهانه ادامه خواهد داشت.

وی انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی را فرصت کم‌نظیری برای شکوفایی ظرفیت‌های این استان دانست و بر اهتمام جدی همه دستگاه‌ها در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز