خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

روستای حق ویردی آباد به شهر جلفا الحاق شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۲۹

اول بهمن ماه سال ۹۳ تایید و حذف نام این روستا از مناطق روستایی کشور از طریق اداره کل دفتر تقسیمات وزارت کشور به استانداری آذربایجان شرقی اعلام شد.

آیین الحاق روستای حق ویردی آباد به مساحت ۶۰ هکتار به شهر جلفا واقع در محدوده اول منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مدیرعامل منطقه آزاد ارس در این آیین بر لزوم انجام مطالعات لازم و اجرای طرح تفصیلی منطقه آزاد در این منطقه تاکید کرد و گفت: حق ویردی آباد چندین سال است که در محدوده منطقه آزاد ارس قرار داشت اما از خدمات روستایی برخوردار بود.

محسن خادم عرب باغی بر توسعه هماهنگ منطقه الحاقی با امکانات شهر جلفا تاکید کرد و گفت: هماهنگی برنامه ریزی ها برای توسعه متوازن با شهر جلفا از بروز معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی جلوگیری خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر فراهم نمودن شرایط مناسب برای بهره مندی اهالی این منطقه از تسهیلات بانکی جهت بهسازی بناها و بهبود نمای فضای شهری، اضافه کرد: با توجه به امکانات موجود در این منطقه، تامین تمامی امکانات بافت شهری و ارتقاء سطح مراکز آموزشی، خدمات شهری، بهداشتی و درمانی در اولویت قرار گیرد.

عرب باغی گفت: بعد از پیگیری های شورای اسلامی حق ویردی آباد در راستای اجرایی شدن درخواست و مطالبه مردم، نماینده ای از سوی سازمان منطقه آزاد ارس برای پیگیری و تحقق الحاق حق ویردی آباد به جلفا انتخاب شده و به مراجع مربوطه معرفی شد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ضمن تقدیر از تمامی نهادها و سازمان های مرتبط با الحاق روستای حق ویردی آباد به جلفا، با اشاره به فرایند انجام شده برای تصویب این طرح، گفت: این موضوع از چهارم دی ماه سال ۹۱ با درخواست سازمان منطقه آزاد ارس از طریق معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی پیگیری شده و جهت تصویب به دبیرخانه کمیسیون امور زیربنایی و شهرسازی ارسال شد.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در این زمینه افزود: در نهایت در اول بهمن سال ۹۳ بعد از تایید و حذف نام این روستا از مناطق روستایی کشور از طریق اداره کل دفتر تقسیمات وزارت کشور به استانداری آذربایجان شرقی اعلام شد.

شایان ذکر است روستای حق وردی آباد در تقسیمات کشوری از لیست ۲۴ روستای بخش مرکزی شهرستان جلفا حذف و به شهر جلفا الحاق شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز