خبرگزاری کار ایران

مشاور مدیر عامل و مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی:

۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در آذربایجان شرقی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۹۵۶

این تعداد مقرری بیمه بیکاری با توجه به وجود ظرفیتهای تولیدی و صنعتی و اعلام نیاز کارفرمایان جهت جذب نیروی انسانی در استان، ‌جای تأمل دارد.

مشاور مدیر عامل و مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی تسهیل و روانسازی امور را اولویت کاری سازمان تأمین اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا رحیم اردلان، در نشستی با اعضای هیئت امنای شهرک شهید سلیمی با تأکید بر اینکه این اقدامات در جهت بهبود فضای کسب و کار و رونق اشتغال و تولید انجام می شود گفت: سازمان تأمین اجتماعی طی سال اخیر اقدامات مؤثری در این خصوص انجام داده است.

وی افزود: ارائه مفاصا حساب جهت تمدید کارت بازرگانی صادر کنندگان از جمله مواردی است که در دستور کار سازمان قرار گرفته و در حال حاضر کارفرمایان و بازرگانان می توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی و ارائه مدارک، در حداقل زمان ممکن نسبت به اخذ مفاصا حساب اقدام نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان همچنین از اصلاح فرآیند حسابرسی خبر داد و افزود طی ماههای اخیر با تغییرات بعمل آمده در ساختار دفتر موسسه حسابرسی در استان و تشکیل جلسات مستمر با کارشناسان ذیربط، ‌چالشهای پیش روی کارفرمایان و تولید کنندگان مطرح و راهکارهای اجرایی ارائه گردیده است تا از این طریق ضمن احقاق حقوق کارگران، ارجاع پرونده های مطالباتی به هیئتهای تشخیص مطالبات به حداقل کاهش یابد.

اردلان، همچنین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان را ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد مقرری بیمه بیکاری با توجه به وجود ظرفیتهای تولیدی و صنعتی و اعلام نیاز کارفرمایان جهت جذب نیروی انسانی در استان، ‌جای تأمل دارد

وی تأکید کرد: خروج از این وضعیت نیازمند تغییر در فرهنگ کار و تغییر فضای تقابل بین عوامل مؤثر از جمله کارفرمایان، ‌کارگران و دستگاههای اجرایی به فضای تعامل است.

در این نشست یونس ژائله، ‌ عضو هیئت امنای شهرک سلیمی و نخبه اقتصادی جهان اسلام نیز با اشاره به خروج تعداد کثیری از واحدهای صنعتی از چرخه تولید طی سالهای اخیر و چالشهای حوزه کارفرمایی و کارگری، ‌ بر لزوم گسترش تعامل دستگاههای اجرایی و کارفرمایان در جهت افزایش تولید و رونق اشتغال تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز