خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

بررسی پرونده بیش از ۲ هزار درخواست مشاغل سخت بررسی

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۹۴۰

پرونده بیش از ۲ هزار و ۲۳۰ درخواست مشاغل سخت و زیان آور در آذربایجان شرقی بررسی شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از ارسال پرونده یک هزار و ۳۶۷ نفر برای اقدامات قانونی بعدی بهره مندی از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور و صدور حکم بازنشستگی به تامین اجتماعی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میر احد حسینی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اشاره به آمار پرونده های مربوط به بازنشستگی پیش از موعد افراد شاغل در کارهای سخت و زیان آورافزود: در شش ماهه نخست سال ۹۳، پرونده دو هزار و ۲۳۳ نفر شاغل در کارهای سخت و زیان آور برای بهره مندی از قانون بازنشستگی پیش از موعد کارگران مشمول صندوق تامین اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در شش ماهه نخست سالجاری، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل تعداد ۱۳ جلسه و کمیته تجدید نظر مربوطه نیز با تشکیل چهار جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور بر اساس آئین نامه مربوطه اقدامات لازم به عمل آمده است.

لازم به ذکر است کارگرانی که به مدت ۲۰ سال به صورت متوالی و ۲۵ سال به صورت متناوب در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار بوده و دارای سابقه پرداخت حق بیمه به صندوق تامین اجتماعی را داشته باشند می توانند از مزایای قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز