خبرگزاری کار ایران

نماینده شهرداران کشور:

نبود برنامه‌ریزی دقیق و واقعی زمینه‌ساز بروز فساد است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۵۷

مدت طولانی لازم برای اخذ مجوز، نشان‌دهنده پیچیدگی مراحل اداری در شهرداری‌هاست. / سلامت اداری، در گرو مدیریت هوشمند و معتقد است.

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: مدت طولانی لازم برای اخذ مجوز، نشان‌دهنده پیچیدگی مراحل اداری در شهرداری‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا شهردار تبریز در کارگاه آموزشی سلامت اداری که صبح امروز در سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شداظهار داشت: امروز شهرداری تبریز با مجموع اقدامات و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، به خصوص در بخش‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی، به طرف جلب رضایت شهروندان پیش می‌رود؛ با این همه باید اذعان داشت که هنوز در حوزه‌های درآمد و شهرسازی نیاز به جدیت و اهتمام بیشتری است.

صادق نجفی بروز خطا، بررسی‌های سلیقه‌ای، طولانی‌شدن مراحل اداری و اتلاف وقت را از جمله پیامدهای محاسبات دستی امورات اجرایی، خواند و افزود: متاسفانه در برخی بخش‌ها مشاهده می‌شود این رویّه، نهادینه شده و حتی مقاومت‌هایی نیز در برابر ضرورت اجرای روش‌ها و فناوری‌های جایگزین جدید، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اصلاح روش‌ها قطعا منجربه ارتقای درآمدهای آتی خواهد بود، یادآور شد: چنین روند اصلاحی‌ی، نیازمند اهتمام، اعتقاد و هوشمندی ویژه مدیران است.

نجفی رویکردهای آموزشی را از لوازم ضروری اصلاح ساز و کارهای اداری دانست و افزود: از دغدغه‌ها و نیازهای مهم هر مجموعه خدمتگزاری، موضوع سلامت اداری است. تبیین این موضوع نیازمند آموزش‌های مستمر و موثر ضمن‌خدمت یا کوتاه‌مدت است؛ در واقع، آموزش یک فرآیند همیشگی و ضروری است.

شهردار تبریز اضافه کرد: بهبود روش ها و ارتقای سیستم تنها با مدیریت منسجم قابل تحقق است؛ بر همین اساس، موضوع نظارت و پیشگیری، به خصوص در مجموعه‌هایی که زمینه بروز فساد در آن‌ها فراهم است، باید در گلوگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر نقش راهبردی مدیران اجرایی تاکید کرد: این، مدیریت است که می‌تواند با تشخیص دقیق این گلوگاه، زمینه انحراف از مسیر خدمتگزاری را در بدو بروز و ظهور به مسیر اصلی خود بازگرداند.

نجفی خاطرنشان کرد: انتظارم از مدیران بخش های مختلف شهرداری این است که ضرورت پاکدستی را با در نظر گرفتن افق ارزشمند آن در میان شهروندان، به عنوان یک مشی اعتقادی و مدیریتی، در ساز و کارهای اجرایی و برنامه‌ریزی مورد توجه قرار دهند.

نجفی همچنین نبود برنامه‌ریزی دقیق و واقعی را از دیگر موضوعات زمینه‌ساز بروز فساد خواند و گفت: به همین منظور، معاونت توسعه و برنامه ریزی و مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری، باید برنامه هوشمند و پنج ساله شهرداری تبریز را به صورت نقطه به نقطه و با در نظر گرفتن بخش‌های مختلف بافت فرسوده، حاشیه‌نشین، فضای سبز و سایر نیازهای عمرانی و خدماتی آتی شهر، مطابق با نقش تبریز در تحقق اهداف سند چشم انداز تدوین کند.

شهردار تبریز افزود: تبدیل مطالعات علمی به برنامه‌ای که شاخص‌های تعهد و تخصص به صورت توام در آن بارز باشد و همچنین پیش‌برد برنامه با نقش‌آفرینی مدیریت، مانع از انحراف از اهداف سازمانی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز