خبرگزاری کار ایران

پارک جنگلی امام(ره) تبریز به زودی افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۷۴۲

۲۴ هکتار از اراضی حاشیه اتوبان شهید کسایی که جزء خوش آب وهوا‌ترین مناطق تبریز است، جهت تامین فضای سبز مورد نیاز این شهر به عنوان طرح جنگلکاری در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه سه تبریز از افتتاح پارک جنگلی بزرگ یادگار امام(ره) و ۲ پارک محله‌ای در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین اکبری گفت: در راستای توسعه فضای سبز در منظقه و در راستای تاکید شهردار تبریز برای ایجاد شهری سبز، این منطقه احداثاین ۳پارک را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به سیاست شهرداری تبریز مبنی بر ضرورت توزیع متوازن و میزان بهره‌مندی تمام شهروندان تبریزی از فضای سبز مناسب ازسوی این منطقه تدابیری اتخاذ شده که با ایجاد پارک‌های مختلف در سطح منطقه ومحلات مختلف خدمات شهری بطور یکسان در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار منطقه سه تبریز با اشاره به اینکه فاز اول طرح جنگل کاری پارک یادگار امام به اتمام رسیده و عملیات احداثفاز‌های بعدی آن نیز به زودی شروع خواهد شد، افزود: ۲۴ هکتار از اراضی حاشیه اتوبان شهید کسایی که جزء خوش آب و هوا‌ترین مناطق تبریز است، جهت تامین فضای سبز مورد نیاز این شهر به عنوان طرح جنگلکاری در نظر گرفته شده است.

اکبری تاکید کرد: این پارک جنگلی در فاز بعدی در ۵۲ هکتار قابل توسعه است.

وی با اشاره به تکمیل زیر ساخت‌ها و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی لازم در این پارک گفت: وجود پارک جنگلی همراه با کلیه امکانات مورد نیاز از نیازهای اساسی این منطقه بود که این امر با احداثپارک جنگلی یادگار امام تا حدودی محقق خواهد شد.

اکبری هدف از اجرای این پروژه مهم را برنامه ریزی و ایجاد بسترهای لازم برای رفاه آسایش و تفریح شهروندان عنوان کرد و گفت: در فاز اول پارک جنگلی یادگار امام لوله گذاری و آبیاری قطرهای، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، دفتر پارک، راه‌های دسترسی، روشنایی، چراغ‌های خورشیدی و آلاچیق، جاگذاری نیمکت، زمین فوتسال، مسیر دوچرخه سواری، شهر بازی کودکان به اجرا در آمده است.

وی ابراز امیدواری کرد در حداقل زمان، شاهد بهره برداری از فازهای تکمیلی پارک جنگلی یادگار امام باشیم.

شهردار منطقه سه تبریز همچنین با اشاره به ایجاد دو پارک کوچک محلی در این منطقه گفت: امیدواریم افتتاح این پارک‌ها بتواند آغازی برای ادامه روند برنامه‌های شهرداری تبریز برای توسعه وعدالت هرچه بیشتر وبهتر در توزیع خدمات شهری در محلات کم برخوردار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز