خبرگزاری کار ایران

طرح کاهش و حذف آبیاری با تانکر در تبریز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۰۱۸

استفاده از آبیاری با تانکر به دلیل استفاده از حجم بالای آب، بهره وری پایین آبیاری و آسیب رساندن به درختان از لحاظ اصولی صحیح نبوده و پیامدهای زیادی به دنبال دارد. / این طرح به صورت پایلوت در شهرداری منطقه هشت تبریز اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از آغاز طرح کاهش و حذف استفاده از آبیاری با تانکر برای فضای سبز تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین حسن‌زاده گفت: به دلیل کمبود منابع آبی که این مورد بزرگترین چالش در حوزه فضای سبز تبریز محسوب می شود و همچنین استرس هایی که تابستان امسال از این حیثشاهد بودیم، مجبور به استفاده از آبیاری با تانکر برای آبیاری چمن شدیم.

وی افزود: این در صورتی است که استفاده از آبیاری با تانکر به دلیل استفاده از حجم بالای آب، بهره وری پایین آبیاری و آسیب رساندن به درختان از لحاظ اصولی صحیح نبوده و پیامدهای زیادی به دنبال دارد.

حسن زاده ادامه داد: به همین دلیل، هم اکنون طرح حذف این نوع از آبیاری در فضای سبز منطقه هشت تبریز را با همکاری شهرداری این منطقه در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز این اقدام را گام نخست برای حذف تدریجی و کلی این نوع آبیاری در تبریز عنوان کرد و گفت: این اقدام به تدریج در مناطق دیگر تبریز نیز آغاز می شود.

حسن زاده خاطر کرد: در همین راستا به تمام مناطق شهرداری تبریز اعلام شده است برای برآوردهای سال ۹۴ حداقل ۲۵ درصد هزینه و حجم آبیاری با تانکر در مناطق خود را نسبت به برآورد سال ٩٣ کاهش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز