خبرگزاری کار ایران

رونمایی از نفیس‌ترین کتاب گردشگری شهری کشور در تبریز

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۱۶۹

این مجموعه به همّت سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز در ۲۵۶ صفحه در قطع رحلی با جلد گالینگور و در کاغذ گلاسه به زیور طبع آراسته شده است.

همزمان با بزرگداشت هفته نکوداشت تبریز با حضور آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و دکتر حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی آئین رونمایی از مجموعه نفیس " تبریز فیروزه اسلام " برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این مجموعه به همّت سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز در ۲۵۶ صفحه در قطع رحلی با جلد گالینگور و در کاغذ گلاسه به زیور طبع آراسته شده است.

محمد فرج‌پور مدرس مراکز آموزشی تبریز محقق این اثر هنری، محمد عظیمی نویسنده متون فارسی و نزهت یعقوبی طراح گرافیک آن بوده است.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز و مدیر این پروژه هنری نیز انتشار این مجموعه نفیس را در راستای شناخت همه‌جانبه تبریز کهن یاد کرد و گفت: این شهر جهانی با دارا بودن آثار فاخر و بی‌بدیل تاریخی بخشی از آن را با سپردن به حافظه جهانی در معرض دیدگان جهانیان قرار داده است.

رضا خلیلی با اشاره به اینکه در مجموعه فاخر " تبریز فیروزه اسلام " که نفیس‌ترین کتاب در زمینه گردشگری و فرهنگی در کشور است، مفاخر فرهنگی، اماکن تاریخی و بخشی از نمادهای فولکلور و فرهنگ محلی از جمله موسیقی آذربایجان، سازه‌های آذری، موزه‌های تاریخی، بازارهای قدیمی، خانه‌های زیبای به جا مانده از دوره‌های گذشته، تفرجگاه‌های دیدنی و… تبریز و آذربایجان‌شرقی از دریچه دوربین هنری استاد برجسته عکاسی ایران، داود وکیل‌زاده به رخ دوستداران و علاقمندان کشیده شده است.

شهردار تبریز در تقریظی بر این کتاب نوشته از تبریز به عنوان نگین تابناک مشرق‌زمین، نخستین پایتخت تشیّع جهان اسلام، دیار شجاعت‌ها و دلاوری‌ها، خاستگاه مشروطیت ایران، مهد انقلاب، شهر شهدای محراب، شهر علامه‌ها، شهر سرداران شهید، شهر شعر و شعور و ادب و کانون تجارت و بازرگانی ایران در ادوار گذشته و حال حاضر یاد و عنوان کرده است که تبریز پیشگامی خود را در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی به اثبات رسانیده و در حال درنوردیدن و گشودن راه‌های ناپیموده‌ی بی‌بدیل و ماندگار در گستره تاریخ بشری و ایران‌زمین است.

صادق نجفی در ادامه افزوده است: شناخت این شهر تاریخ‌ساز و شگفت‌آور با این گفتار و سخن و انتشار مقالات کتاب‌های متعدد و متنوع میسر نبوده و تعمق و تدبر در ژرفای تاریخ جهان و ایران، عظمت تبریز و داشته‌های ناپیدا و ناملموس آن را شاید تنها غباری زدوده و نهایتاً دریچه‌ای را به دنیای بیکران تمدن و مدنیت این شهر باستانی باز نماید.

گفتنی است در مراسم رونمایی از مجموعه نفیس " تبریز فیروزه اسلام " که جمعی از مقامات کشوری و استان حضور داشتند یک نسخه از این اثر هنری جهت نمایش در نخستین موزه شهر و شهرداری کشور مورد تقریط و امضاء آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و آقای دکتر غلامعلی حداد عادل رسیده و به موزه انتقال یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز