خبرگزاری کار ایران

در تبریز رونمایی شد؛

ثبت اختراع تولید فیلم‌های زیست تخریب پذیر از پسماندهای کشاورزی

کد خبر : ۲۰۳۸۷۱

اختراع مهندس افشین پورنعمت فرزانه مخترع تبریزی پس از ثبت اختراع در داخل کشور اکنون در مرحله ثبت جهانی است.

در مراسمی با حضور شهردار تبریز از ثبت اختراع تولید فیلم‌های زیست تخریب پذیر از پسماندهای کشاورزی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این طرح توسط مخترع تبریزی مهندس افشین پورنعمت فرزانه به اجرا در آمده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در این مراسم با تشریح مراحل انجام طرح تحقیقاتی در زمینه تولید فیلم‌های زیست تخریب پذیر که منجر به ثبت اختراع فرآیند تولید آزمایشگاهی تولید فیلم استات سلولز حاوی اسانس گیاه اورس جهت بسته بندی فعال شده است، گفت: در حال حاضر سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز به جهت اجرای پروژه‌های عظیم زیست محیطی به پژوهشکده‌ای مناسب برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مراکز علمی و دانشگاهی مبدل شده است.

علیرضا اصغری به تلاش‌های این سازمان در زمینه حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با موضوع مدیریت پسماند‌ها و حفظ محیط زیست و بهداشت محیط شهری اشاره کرد و افزود: این سازمان آمادگی آن را دارد تا در زمینه انجام پروژه‌های تحقیاتی زیست محیطی مرتبط با مدیریت پسماند‌ها با مراکز علمی و پژوهشی همکاری کند.

وی هدف از اجرای این طرح تحقیقاتی که منجر به ثبت اختراع شد را حذف پلیمرهای شیمیایی که عموماً تجزیه ناپذیر هستند از چرخه مصرف و جایگزینی پلیمرهای گیاهی در مصارف غذایی و بسته بندی مواد غذایی عنوان کرد و گفت: با تولید انبوه محصول به دست آمده استفاده از نایلکس‌های پلاستیکی و سلفون‌ها به حداقل خواهد رسید و استفاده از فیلم‌های زیست تخریب پذیر گیاهی جایگزین آن خواهند شد.

شهردار کلانشهر تبریز نیز در این مراسم با اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای حمایت از تمامی اختراعات و ابتکارات و پروژه‌های مهم تحقیقاتی که توسط نخبگان و شهروندان جوان تبریزی انجام می‌پذیرید، اظهار داشت: تلاش در زمینه استفاده بهینه از پسماند‌ها که علاوه بر جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست، از به هدر رفتن منابع طبیعی جلوگیری کرده و به اقتصاد ملی کمک می‌کند بسیار مقدس و با ارزش است و ما به طور کامل از اجرایی شدن چنین پروژه‌های تحقیقاتی حمایت می‌کنیم.

صادق نجفی افزود: شهرداری تبریز آمادگی دارد تا در زمینه تجاری سازی طرح‌های علمی مخترعان و مبتکران تبریزی اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی همچنین با بیان این موضوع که تنها راه توسعه و پیشرفت تکیه نمودن بر نیروی انسانی و اندیشه‌های نو گرایانه جوانان است بر حمایت مادی و معنوی جوانان مبتکر و مخترع تأکید کرد و افزود: در حال حاضر بر جسته‌ترین دانشمندان جهان، ایرانی هستند که در جای جای این کره خاکی و در تمامی زمینه‌های علمی افتخار آفرینی می‌کنند.

نجفی با قدردانی از تلاش‌های افشین پورنعمت فرزانه، مخترع تبریزی، و تأکید بر تجاری سازی اختراع وی که پس از ثبت اختراع در داخل کشور اکنون در مرحله ثبت جهانی می‌باشد، از سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز به جهت حمایت از پروژه تحقیقاتی این مخترع تبریزی که منجر به ثبت اختراع آن شده، تقدیر کرد.

در این مراسم با اهدای نشان پاک و لوح سپاس از تلاشهای ارزنده افشین‌پور نعمت فرزانه مخترع تبریزی تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز