خبرگزاری کار ایران

حفاظت محیط زیست و مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۸۳

این تفاهم نامه با توجه به پتانسیل علمی و تخصصی بالای مرکز تحقیقات کشاورزی استان و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی– پژوهشی آن‌ها در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار امضا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در جلسه مبادله تفاهم نامه همکاری اداره کل محیط زیست و مرکز تحقیقات کشاورزی استان که به مناسبت هفته دولت انجام شد، گفت: این تفاهم نامه با توجه به پتانسیل علمی و تخصصی بالای مرکز تحقیقات کشاورزی استان و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی– پژوهشی آن‌ها در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار امضا شد.

حمید قاسمی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی - پژوهشی فیمابین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و اداره کل حفاظت محیط زیست با استفاده از کلیه منابع طرفین اعم از، نیروی انسانی، فنی و بانک‌های اطلاعاتی طرفین اعلام کرد و گفت: تجمیع پتانسیل طرفین برای بهبود شرایط زیست محیطی به ویژه در اکوسیستم‌های کشاورزی و منابع طبیعی استان، همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها، سمینار، میزگرد‌ها و کارگاههای آموزشی و پروژه‌های تحقیقاتی، همکاری در جهت راه اندازی، تکمیل و بهره برداری از بخش حشره‌شناسی موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست از دیگر مفاد این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه و با استفاده از ظرفیتهای کار‌شناسی این دو ارگان برای حل معظلات زیست محیطی استان گامهای موثری برداریم.

حسین لطفعلی‌زاده افزود: اعضای هیئت علمی و کار‌شناسان این مرکز طرح‌ها و پیشنهاداتی در جهت احیای دریاچه ارومیه، پایش و ارزیابی اثرات سوء صنایع بر کشاورزی و منابع طبیعی استان دارند که با انعقاد این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکید کرد: با امضای این تفاهم نامه طرفین حد اعلای تلاش خویش را در جهت گسترش توان علمی در رفع مشکلات و معضلات زیست محیطی موضوع این تفاهم نامه و نیل به خوداتکایی استانی مبذول خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز