خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای استان آذربایجان شرقی:

فضای سبز تبریز، وارث۱۰۰ سال کم‌کاری و بدکاری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۵۵

بر خلاف برخی دیدگاه‌ها در خصوص اجتناب از ایجاد و توسعه تفرج‌گاه‌ها در نقاط اطراف شهر، معتقدم ایجاد این گردشگاه‌ها ضروری بوده و باید پارک عون ابن‌علی در کنار پارک بزرگ تبریز، پارک عباس میرزا و ائل باغی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای استان آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه تبریز امروز، در حوزه فضای سبز وارث۱۰۰ سال کم‌کاری و بدکاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احتشام حاجی‌پور که در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، سخن می‌گفت، اظهار داشت: این عملکرد ضعیف باعثشده است که امروز هیچ درخت شاخص و معروفی که یادگار ۲۰ یا ۳۰ سال پیش باشد، نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه محوطه‌های دستگاه‌های اداری و بخش‌های خصوصی، بخش قابل توجهی از وسعت شهر را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: این در صورتی است که به جز چند اداره معدود، سایر مراکز در زمینه توسعه فضای سبز محوطه خود اهتمامی ندارند.

حاجی‌پور با تقسیم بندی رویکردهای فضای سبز به تفرجگاه‌ها، پارک‌شهر‌ها، فضای عمومی شهر و فضای سبز ادارت و بخش‌های خصوصی گفت: سطح برخی خواسته‌ها و مطالبات، فرا‌تر از امکانات و ظرفیت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر است و باید در قالب رویکردهای کلی برنامه و بودجه شهرداری پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه از نظر طروات، انتخاب گونه‌ها، چینش و طراحی، نیازمند برنامه ریزی‌ها و زمان بندی‌های دقیق هستیم، تاکید کرد: استراتژی خود را باید به طرف انتخاب علمی گونه‌ها و مدیریت آبیاری‌ها سوق دهیم.

حاجی‌پور اظهار داشت: گلکاری، فضای منحصری است که توسعه آن باید به صورت منسجم و طی برنامه‌های زمان بندی صورت بگیرد.

وی افزود: درختان تنومند و قدیمی بجا مانده از باغ شهر تبریز باید به عنوان الگوهای درختکاری مطرح شوند.

حاجی‌پور تاکید کرد: با توجه به طولانی بودن فصل سرما در تبریز، باید قبول کنیم که انتخاب گونه‌های «همیشه بهار» در تبریز جواب نمی‌دهد؛ بنابراین باید در دوره‌های محدود، برنامه‌های اساسی ارایه و اجرا کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز