خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان ‌شرقی:

به طور جدی پیگیر افزایش خدمات بخش درمان مستقیم تأمین اجتماعی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۲۱

به طورجدی پیگیر توسعه بیمارستان ۲۹ بهمن و ایجاد بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تبریز هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌ شرقی تأکید کرد: به طورجدی پیگیر توسعه بیمارستان ۲۹ بهمن و ایجاد بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تبریز هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسن سیدی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته تأمین اجتماعی افزود: احداثبیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تبریز از مصوبات سفرهای استانی در سال‌های قبل بود که در ابتدا بر سر مکان‌یابی احداثاین بیمارستان مباحثمختلفی مطرح شد که سرانجام بر‌اساس کارشناسی‌های صورت گرفته مکان آن در ابتدای بزرگراه تبریز سهند تعیین شد‌.

مدیر درمان تامین ‌اجتماعی ‌آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اینکه احداثبیمارستان جدید نیازمند مصوبه هیئت مدیره است خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات سازمان تأمین اجتماعی تا ۱۰ سال اجرای پروژه جدید عمرانی ممکن نیست که بدین لحاظ برای احداثاین بیمارستان جدید به دنبال پاسخ هیئت مدیره سازمان برای تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی اجرای این طرح هستیم.

سیدی با اشاره به طرح توسعه بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز نیز گفت: در سفر اخیر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به تبریز توسعه این بیمارستان مطرح شد که پیگیر اجرای آن هستیم تا با خرید اراضی اطراف بیمارستان و ارایه طرح مناسب آن را عملیاتی کنیم.

جذب ۶۰ نفر نیروی جدید در مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی

وی به دیگر برنامه‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در سالجاری اشاره کرد و گفت: جذب نیروی انسانی در این معاونت از برنامه‌های ماست که مقرر است ۶۰ نفر از طریق آزمون سراسری به این معاونت جذب ‌شوند.

سیدی در بخش توسعه درمان افزوذ: این مدیریت احداثو راه‌اندازی مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های عجب‌شیر و هشترود که مصوبه هیئت مدیره سازمان را دارند و اخیراً ابلاغ شده است و نیز راه‌اندازی شیفت عصر کاری مرکز بهداشتی و درمانی شهرستان بناب را در دستور کار خود قرار داده است.

حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی

‌وی از حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی در مراکز ملکی این سازمان از سه ماه آینده خبر داد و گفت: کارت هوشمند جایگزین آن می‌شود و تمام اطلاعات درمانی بیمار در این مراکز به صورت ثبت شده با شناسایی هویت بیمه شده از طریق کارت هوشمند ارائه و دیگر نیازی به دفترچه تامین اجتماعی نیست.

سیدی راه اندازی سیستم HIS تحت ویندوز بیمارستان‌های استاد عالی نسب و ۲۹ بهمن تبریز ریال نصب و راه اندازی دستگاه ماموگرافی دیجیتال بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز و دیجیتالی نمودن سیستم‌های آنالوگ بخش رادیولوژی بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز را از دیگر برنامه‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی بر شمرد و گفت: خرید، نصب و راه اندازی دستگاه CT۶۴ و دستگاه اندوسونوگرافی در بیمارستان استاد عالی نسب از برنامه‌های در دست اجرای مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی است.

وی در ادامه با ارایه گزارشی از فعالیت‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: سازمان تامین اجتماعی ‌به بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزار نفر از مردم این استان در قالب درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات ارائه می‌دهد. ‌

سیدی با بیان اینکه طی سال گذشته در بخش درمان بیش از ۳۵۸ میلیارد تومان شامل ۲۳۷ میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم و ۱۲۱ میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم هزینه شده است گفت: بخش درمان مستقیم تأمین اجتماعی در آذربایجان شرقی به صورت رایگان از طریق دو بیمارستان ۲۹ بهمن و عالی نسب، سه درمانگاه در تبریز و ۱۲ درمانگاه در سطح شهرستانهای استان انجام شده است.

وی تعداد ویزیت‌های سرپائی را دربخش درمان مستقیم درسال گذشته را بالغ بریک میلیون و ۹۵۳ نفر ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل از آن با ۵درصدرشد همراه بوده است.

سیدی تعداد اعمال جراحی انجام شده در این دو بیمارستان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در سال ۹۲ را ۲۰ هزار و ۳۶۱ موردبا ۸/۲ درصدرشد نسبت به سال قبل از آن عنوان کرد و گفت: سهم اعمال جراحی بزرگ شامل جراحی چشم، قلب و ارتوپدی ۵ هزار و ۵۱۷ مورد بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۳۶ هزار و ۶۹۱ نفر نیز تعداد بیماران بستری شده در سال ۹۲ در این دو بیمارستان بود که رشدی برابر ۳/۲ درصدرا نشان می‌دهد

وی تعداد تخت‌های فعال را در این بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی در آذربایجان شرقی را ۳۸۸ مورد ذکر کرد و گفت: این میزان رشد۳/۲درصدی را نشان می‌دهد همچنین ضریب اشغال تخت در این دو بیمارستان ۵۵/۸۳% با رشد ۷۱/۴ درصدهمراه بوده است.

سیدی به صرف هزینه‌ها در بخش درمانی اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جهت تعمیرات اساسی و عمرانی و در بخش تجهیزات بیمارستانی بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون طی سال گذشته هزینه شده است.

وی به وضعیت در بخش درمان غیرمستقیم اشاره کرد و گفت: هم اکنون در این بخش با ۵۷۳ پزشک عمومی، ۷۵۱ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۱۵۱ دندانپزشک، ۴۴۴ داروخانه، ۲۸۲ آزمایشگاه و پاراکلینیک، ۱۱۳ درمانگاه و ۴۳ بیمارستان در استان آذربایجان شرقی همکاری داریم.

سیدی با بیان اینکه وضعیت پرداختی تمام مطالبات مؤسسات طرف قرارداد تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در سال ۹۲ تسویه قطعی شده است افزود: در بخش داروخانه‌ها و کلینیک‌ها تا پایان فروردین ماه پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز