خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

جشنواره تخم مرغ‌های نوروزی تبریز ظرفیت برگزاری در ابعاد فراملی را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۷۱۷

با تبدیل کردن این جشنواره به یک جشنواره بین المللی می‌توان نسبت به جذب آثار ماندگار‌تر و خلاقانه‌تر از کشورهای مختلف امیدوار بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: جشنواره تخم مرغ‌ها با توجه به مولفه‌های فرهنگی هنری خود، ظرفیت برگزاری در ابعاد فراملی و بین المللی را دارد.
به گزارش ایلنا حبیب شیری آذر در آیین اختتام چهارمین جشنواره تخم مرغ‌های نوروزی با بیان اینکه تخم مرغ نمادی از حیات و زایش در بین مردمان این خطه است، افزود: با تبدیل کردن این جشنواره به یک جشنواره بین المللی می‌توان نسبت به جذب آثار ماندگار‌تر و خلاقانه‌تر از کشورهای مختلف امیدوار بود.
وی ضمن تاکید بر ضرورت انجام این اقدام گفت که نهادهای متولی نیز می‌توانند در این راستا همکاری‌های لازم را سامان دهند.
وی ادامه داد: جا دارد در اینجا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به سبب نقش فعالانه خود در برگزاری این جشنواره مبتکرانه صمیمانه تشکر نمود.
شیری آذر خاطر نشان کرد: هر اقدامی که در راستای ایجاد نشاط و شادمانی در بین شهروندان صورت می‌گیرد، امری ارزشمند و ماندگار است و باید آن را به فال نیک گرفت.
این عضو شورا یاد آور شد: تبریز همواره بر تارک تاریخ و فرهنگ درخشیده است و مظاهر آن همواره برای همه اهالی فن و هنر محل توجه و تامل بوده است.
وی ادامه داد: این جشنواره سنت رو به فراموشی تخم مرغ رنگ کردن را احیا نموده است فرزندان این خطه را به آداب و رسوم آبا و اجدادی آشنا نموده است.
شیری آذر در ادامه با طرح این پیشنهاد که سازمان‌های زیباسازی و فرهنگی هنری شهرداری تبریز می‌توانند اقدامات مختلفی در راستای حفظ مورایثفرهنگی انجام دهند، تاکید کرد: می‌توان با نصب تندیس‌هایی از بزرگان و قهرمان‌های ملی این خطه در راستای پاسداشت یاد وخاطره آن‌ها اقدام نمود.
وی تصریح کرد: امیدواریم تندیس‌های بزرگانی چون ستارخان و باقرخان و شهدا و سرداران آذربایجان در معابر و میادین شهر نصب شوند.
چهارمین جشنواره تخم مرغ‌های نوروزی ۲۸ فروردین ماه با معرفی نفرات بر‌تر به کار خود پایان داد.
در حاشیه این آیین، نخستین جشنواره تخم مرغ‌های شهری، موسوم به غول پیکر نیز نفرات بر‌تر خود را شناخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز