خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی کشور:

طرح بسیج همگام با کشاورز، افزایش عملکرد محصولات در واحد سطح را دنبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۲۰۱

سازمان بسیج مهندسان کشور بر اساس منویات مقام معظم رهبری درخصوص حضورهمه جانبه بسیج درعرصه‌ سازندگی با۳۰ هزار مهندس کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان اعضای بسیج، به فعالیت خود تداوم بخشیده و امید است طرح توسعه تولید یونجه در این استان با همکاری وتعامل نهاد‌های اجرایی مسئول بطور موفقیت آمیزی عملی شود.

ایلنا: مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی کشور گفت: هدف اصلی از تشکیل طرح بسیج «همگام با کشاورز» افزایش قابل قبول عملکرد محصولات کشاورزی در واحد سطح بوده و این طرح کشاورزی در قالب علمی‌سازی، فاصله متوسط عملکرد کشاورزان با تولید کشاورزان بر‌تر را کاهش خواهد بخشید.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا جهانسوز در نشست بررسی دستورالعمل کاشت و تولید یونجه علوفه‌ای در استان آذربایجان شرقی که در سالن همایش‌های سپاه عاشورا برگزار شده بود سخن می‌گفت افزود: اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز درسطح کشور زمینه لازم را برای ورود مطلوب مباحثعلمی به بخش کشاورزی ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه بر این اساس محصول عمده قابل تولید در هر منطقه شناسایی و دستورالعمل‌های اجرایی و نوینی جهت افزایش تولید آن‌ها تهیه شده است گفت: سازمان بسیج مهندسان کشور بر اساس منویات مقام معظم رهبری درخصوص حضورهمه جانبه بسیج درعرصه‌ سازندگی با۳۰ هزار مهندس کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان اعضای بسیج، به فعالیت خود تداوم بخشیده و امید است طرح توسعه تولید یونجه در این استان با همکاری وتعامل نهاد‌های اجرایی مسئول بطور موفقیت آمیزی عملی شود.
جهانسوز تصریح کرد: بخش کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار وعلاوه بر این لزوم تأمین امنیت غذا و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید وافزایش تولید داخلی نهاده‌ها واولویت دادن به تولید محصولات وخدمات راهبردی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای دیگر، در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تصریح شده است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به نامگذاری سال جاری و ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مسئولین باید برای کشاورزی که منشا اصلی تولید و سرمایه‌های ملی است، اهمیت بیشتری قائل و ارائه بسته‌های حمایتی از فعالان این حوزه حمایت کنند، گفت: کشاورزی یکی از مقوله‌های اقتدار و امنیت ملی کشوراست و تامین امنیت غذایی در گرو کشاورزی پایدار بوده و نیروی پیش برنده و توسعه محسوب می‌شود اولویت اصلی کشور‌ها در چشم انداز آینده کشاورزی بوده ولی این بخش در کشور ما با وجود ظرفیت فراوان، هم چنان نیازمند تحرک و برنامه ریزی دقیق جهت استفاده از ظرفیت‌های بالای آن در تولید است.
جهانسوز افزود: با توجه به پیشرفت علم کشاورزی و صنایع غذایی در دنیا، برای رقابت با دیگر کشور‌ها و تحقق طرح اقتصاد مقاومتی، کشاورزان باید به سمت استفاده ازطرح‌ها و برنامه‌های علمی پیش بروند، به این ترتیب هم سود حاصل از فروش محصولات افزایش یافته و هم محصولات اولیه که دراختیار کارخانه‌های داخلی برای تولید محصولات قرار می‌گیرد، ارزان‌تر و باکیفیت‌تر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز