خبرگزاری کار ایران

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی:

استقلال کانون وکلای دادگستری ارتباط تنگاتنگ با توسعه سیاسی کشور دارد

کد خبر : ۱۵۰۴۳۳

رییس جمهوری به عنوان یک حقوقدان بهتر از هر شخص دیگری می‌دانند که لازمه حفظ حقوق شهروندی و حقوق عامه مردم دادرسی عادلانه و منصفانه است و برای این امر نیازمند دو رکن اساسی قاضی و وکیل مستقل در جامعه هستیم.

ایلنا: رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی گفت: استقلال این کانون ارتباط تنگاتنگ با توسعه سیاسی، اقتصادی و قضایی کشور دارد.
به گزارش ایلنا حسن فرهودی نیا در مراسم گرامیداشت هفته وکیل در تبریز افزود: وکالت مستقل برای نظام امری حیاتی است و وکیل باید در کمال استقلال و در چارچوب وظایف قانونی خود کار‌ها را انجام دهد.
وی گفت: استقلال رکن اصلی این نهاد است و اگر استقلال را با معیارهای دینی، مکتب مادی و علمی و یا حتی گذر تاریخ نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که رسیدن به یک دادرسی عادلانه نیاز به وجود استقلال است.
فرهودی نیا با بیان اینکه استقلال وکلا فقط به نفع آن‌ها نیست، بلکه به نفع مردم است، اظهارکرد: اگر وکیل دادگستری و قاضی مستقل نباشد، حقوق مردم تضییع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شخص رییس جمهوری، حقوقدان و وکیل دادگستری بوده‌اند، گفت: انتخاب دکتر روحانی را به فال نیک می‌گیریم همانطور که از روزهای ابتدایی اعلام کرده‌اند دنبال بهبود اوضاع اجتماعی هستند و تاکیدشان بر استیفای حقوق ملت، اجرای عدالت و حفظ حقوق شهروندی است.
فرهودی نیا افزود: رییس جمهوری به عنوان یک حقوقدان بهتر از هر شخص دیگری می‌دانند که لازمه حفظ حقوق شهروندی و حقوق عامه مردم دادرسی عادلانه و منصفانه است و برای این امر نیازمند دو رکن اساسی قاضی و وکیل مستقل در جامعه هستیم.
رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اگر این دو رکن اساسی در جامعه وجود نداشته باشد، حقوق مردم تضعیف می‌شود و دادرسی عادلانه وجود نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: انتظار وکلا از رییس جمهوری منتخب این است که برای حفظ حقوق شهروندی و حقوق ملت و اجرای قانون اساسی در جهت حمایت از استقلال نهاد وکالت و کانون‌های وکلا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز