خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

خیرین، دولت را در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام یاری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۱۱

دولت خود را موظف کرده است که در صورت ورود خیرین به بحثپروژه‌های نیمه‌تمام، منابع مالی آنان را از طریق تامین سود و کارمزد تسهیلات بانکی تقویت کند و این موضوع توسط مجلس در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی مشارکت خیرین در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان را خواستار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده ظهر امروز(چهارشنبه) در آیین نکوداشت خیرین در مصلای اعظم تبریز، تاکید کرد: دولت تعهد کرده است در صورت ورود خیرین در این عرصه، از آن‌ها حمایت کند.
وی پروژه‌های نیمه‌تمام را یکی از مشکلات کشور در سال‌های گذشته و از معضلات پیش روی دولت جدید عنوان کرد و گفت: اتمام این پروژه‌ها با بودجه دولتی، ممکن است ده‌ها سال طول بکشد، لذا نیاز داریم که خیرین در این زمینه وارد عمل شده و دولت را در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام یاری کنند.
جبارزاده با بیان اینکه مشارکت مردم و خیرین همواره موجب رفع مشکلات شده، افزود: دولت خود را موظف کرده است که در صورت ورود خیرین به بحثپروژه‌های نیمه‌تمام، منابع مالی آنان را از طریق تامین سود و کارمزد تسهیلات بانکی تقویت کند و این موضوع توسط مجلس در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.
وی در ادامه مشارکت اجتماعی را پیش‌شرط توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: همه دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی به دنبال توسعه پایدار بوده‌اند و در دولت تدبیر و امید هم برای رسیدن به این اصل مهم، مشارکت اجتماعی در همه سطوح مورد انتظار است.
جبارزاده با قدردانی از تلاش‌های ارزشمند مسوولان کمیته امداد امام خمینی(ره) از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: احساس مسوولیت اجتماعی و ایفای این مسوولیت، موضوع مهمی است که باید مورد توجه دست‌اندرکاران اداره کشور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه خیرین آذربایجان شرقی در امور اجتماعی و خیرخواهانه، پیشتاز و پیشقدم هستند، افزود: میانگین مشارکت خیرین استان چه در تهیه مخارج و تقبل هزینه‌ها و چه از نظر فراوانی امور خیر، از میانگین کشوری بالا‌تر است و بنده به عنوان خدمت‌گزار مردم از همه خیرین استان قدردانی می‌کنم.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت هدفمندسازی امور خیر، خاطرنشان کرد: خیرین ما تا به حال علاوه بر رسیدگی به محرومان و ایتام، بیشتر در زمینه مدرسه‌سازی و سلامت متمرکز شده‌اند و مشارکت آن‌ها عمدتا معطوف به احداثساختمان، اهدای زمین و وجوه نقد بوده، اما امروز احساس می‌کنیم که بخش‌های دیگری هم نیاز به ورود خیرین و مشارکت مردم دارند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به بیان چالش‌های موجود در امور خیرین پرداخت و عدم اعتقاد کامل مدیران دولتی به اهمیت مشارکت مردمی را مهم‌ترین چالش این عرصه دانست.
وی افزود: اگر مسوولان درک صحیح، منطقی و معقولی از مشارکت مردم و خیرین نداشته باشند، قطعا از ظرفیت خیرین به طور کامل استفاده نخواهد شد.
جبارزاده با اشاره به برخی گزارش‌ها از نحوه برخورد مسوولان استانی با خیرین، اظهار داشت: برخی از مسوولین نه تنها به دنبال جلب خیرین نیستند، بلکه در مواردی دیده شده است که خیری، روز‌ها و ماه‌ها پشت در یک مسوول به انتظار نشسته است و این اتفاق، دور از انصاف است.
وی با تاکید بر اینکه مسوولان استان هیچ کاری مهم‌تر از تکریم و بزرگداشت خیرین ندارند، افزود: اگر گزارشی مبنی بر عدم همت کافی و بی‌توجهی به خیرین توسط مدیری دیده شود قطعا در کارنامه مدیر امتیاز منفی منظور شده و برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.
جبارزاده گفت: همه سازمان‌ها و نهاد‌ها متعلق به خیرین است و مسوولان باید بدون وقت قبلی و با اولویت از آن‌ها استقبال کرده و با دقت، پیشنهادهای آنان را بررسی کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه خیران به اندازه سرمایه‌گذاران مهم تلقی نشده‌اند، افزود: سرمایه‌گذار و کارآفرین برای ما بسیار باارزش و قابل احترام هستند، اما سرمایه‌گذار به دنبال سود و منفعت خود است، در حالی که خیران وقتی در جایی هزینه می‌کنند سود آن را در دنیای دیگر از درگاه پروردگار می‌خواهند.
وی با بیان اینکه اولویت ما خیران هستند، گفت: ضمن احترام کامل به سرمایه‌گذاران، خیر مقدم بر سرمایه‌گذار است و همواره باید با اولویت جذب شود.
جبارزاده همچنین از تشکیل اداره ویژه‌ای برای جذب و هماهنگی امور خیرین در استانداری خبر داد و گفت: هر خیری که وارد استان شود از لحظه ورود تا ترک استان، مه‌مان ویژه ماست و برای این امر مهم، مدیر بخصوصی تعیین خواهد شد.
وی با بیان اینکه نگاه به خیرین در سال ۹۳، متفاوت از گذشته خواهد بود، افزود: تمام دستگاه‌های استان با تمام توان برای استقبال از خیرین و همراهی با آنان برای جاری کردن نیت‌های خیر آنان آمادگی کامل دارند.
در این آیین از تعدادی از خیرین نمونه استان در حوزه‌های مختلف با اهدای تندیس یادبود همایش و لوح تقدیر، قدردانی شد.
استاندار آذربایجان شرقی هم در این آیین، یک عدد تندیس ویژه نیکوکاری را به مبلغ یکصد میلیون ریال خریداری کرد.
هزینه فروش این تندیس که ۱۰ عدد از آن در این آیین به خیرین حاضر فروخته شد، صرف امور خیر و رسیدگی به محرومین و مددجویان کمیته امداد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز