خبرگزاری کار ایران

پژوهشکده علوم زمین ایران با دانشگاه زوریخ سوییس تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کرد

کد خبر : ۱۴۷۰۰۰

این تفاهم نامه همکاری مشترک که به امضای «اسماعیل جبارزاده» استاندار آذربایجان شرقی، «مرتضی طالبیان» رییس پژوهشکده علوم زمین ایران و پروفسور «ژان پییر بورگ» رییس دپارتمان زمین‌شناسی ساختمانی دانشگاه‌ای تی اچ(E. T. H) سوییس رسیده است، امکان توسعه مناسبات علمی و تحقیقاتی را بین طرفین فراهم می‌کند.

ایلنا: همزمان با برگزاری نخستین کنگره بین المللی تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه در تبریز، تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده علوم زمین ایران و دانشگاه صنعتی زوریخ سوییس امضاء و مبادله شد.
به گزارش ایلنا این تفاهم نامه همکاری مشترک که به امضای «اسماعیل جبارزاده» استاندار آذربایجان شرقی، «مرتضی طالبیان» رییس پژوهشکده علوم زمین ایران و پروفسور «ژان پییر بورگ» رییس دپارتمان زمین‌شناسی ساختمانی دانشگاه‌ای تی اچ(E. T. H) سوییس رسیده است، امکان توسعه مناسبات علمی و تحقیقاتی را بین طرفین فراهم می‌کند.
بر مبنای مفاد این تفاهم نامه، پارامترهای لرزه خیزی گسل تبریز و سایر گسل‌های آذربایجان شرقی با همکاری مشترک زمین‌شناسان دانشگاه صنعتی زوریخ و زمین‌شناسان مرکز تبریز سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
توسعه همکاری‌های تحقیقاتی در رابطه با ژئودینامیک، ژئو شیمی، ماگماتیسم، لرزه‌شناسی و سن سنجی زمین، به اشراک گذاشتن امکانات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی سوییس و سازمان زمین‌شناسی ایران و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول یک دوره ۵ ساله از دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری مشترک است.
علاوه بر این، دانشگاه صنعتی زوریخ سوییس با امضاء و مبادله تفاهم نامه مزبور متعهد شده است دانشجویان ایرانی در دوره دکتری زمین‌شناسی را پذیرش کند. تز دکتری این دانشجویان با محوریت بررسی گسل تبریز و گسل‌های دیگر آذربایجان شرقی خواهد بود.
پژوهشکده علوم زمین به عنوان یک واحد تحقیقاتى - دانشگاهى وابسته به سازمان زمین شناسى و اکتشافات معدنى ایران و تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناورى بوده و با دارا بودن مجوزهای لازم از شورای گسترش آموزش عالی و از طریق برگزاری آزمون سراسری، اقدام به پذیرش دانشجوی کار‌شناسی ارشد ناپیوسته در گرایش‌های مختلف زمین‌شناسی می‌کند.
سی و دومین گردهمایی علوم زمین و نخستین کنگره بین المللی تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه به میزبانی تبریز در حال برگزاری است. این کنگره چهارشنبه با بازدید صحرایی شرکت کنندگان از گسل‌های ورزقان، اهر و شمال تبریز به پایان می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز