خبرگزاری کار ایران

نماینده تعاونگران استان آذربایجان شرقی:

رسیدن تعاونی‌ها به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد بدون اصلاح رویکرد‌ها و نگرش‌ها آب در هاون کوبیدن است

کد خبر : ۱۴۳۳۷۹

از نگاه ظلم گرایانه به تعاون و ایراد و ابهام مبنی بر عدم نظارت برآنکه در واقع نادیده گرفتن موفقیت‌ها و نقش موثر تعاونی‌ها در عرصه اقتصادی است باید پرهیز شود.

ایلنا: نماینده تعاونگران استان آذربایجان شرقی گفت: ۶۷ درصد جمعیت آذربایجان شرقی عضو بخش تعاون هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید یعقوبی که در دیدار تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاون استان با استاندار آذربایجان شرقی سخن می‌گفت اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی تعداد تعاونی‌های استان در سال ۸۷ از ۷۶ واحد به ۵ هزار ۹۷۳ هزار واحد در پایان سال ۹۱ رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: وجود بخش تعاون باید به عنوان یکی از سه رکن اقتصادی جامعه مورد حمایت و پشتیبانی باشد.
یعقوبی با تاکید بر اینکه از نگاه ظلم گرایانه به تعاون و ایراد و ابهام مبنی بر عدم نظارت برآنکه در واقع نادیده گرفتن موفقیت‌ها و نقش موثر تعاونی‌ها در عرصه اقتصادی است باید پرهیز شود گفت: اتاق تعاون استان ناظر بر تعاونی‌های استان است.
وی با بیان اینکه تعاونی‌ها برای رسیدن به سهم ۲۵ درصد از اقتصاد جمهوری اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید حمایت شوند گفت: رسیدن به این هدف بدون اصلاح رویکرد‌ها و نگرش‌ها آب در هاون کوبیدن است.
یعقوبی با بیان اینکه تعاونی‌ها علاوه بر موفقیت در حوزه‌های مسکن، تولید، توزیع، اعتبار در زمینه‌های اقتصادی نیز بسیار خوب عمل کرده‌اند گفت: مشکلات موجود در بخش تعاون بخصوص تعاونی‌های مسکن بیشتر به خاطر کثرت جمعیتی تعاونی‌ها، بالا بودن گردش مالی، انتظارات بیش از حد اعضا، عدم همکاری مسئولین نهادهای ذی ربط در ساخت و ساز و تسهیلات بانکی بروز می‌کند و فقط درصد ناچیزی حدود ۳ درصد این تعاونی‌ها با مشکلات حقوقی و قضایی مواجه هستند.
وی ارزش افزوده را یکی دیگر از مشکلات تعاونی‌های توزیعی و اتحادیه‌های مصرف عنوان کرد و گفت: این امر در بخش خصوصی به صورت گهگاهی اجرا ولی در بخش تعاونی‌ها که با سرمایه اندک اعضا اداره می‌شود به صورت صدرصد اعمال می‌شود.
وی در خاتمه سخنان خود گفت: ما از دولت تدبیر و امید و نمایندگان فهیم آن در استان خواستار این هستیم که گره گشای مشکلات مردم استان باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز