خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور:

خواستار همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۷۵

امیدواریم فراکسیون حمایت از حقوق بازنشستگان گامهای موثری در خور و منزلت بازنشستگان و مستمری بگیران برداشته شود.

ایلنا: عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور گفت: جامعه کارگری و بازنشستگی استان از انتصاب دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی به عنوان فردی دلسوز و توانمند و انتخاب میر احد حسینی مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان فردی فهیم و کاردان حمایت جدی و واقع بینانه دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا کریم صادقزاده که در دیدار تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاون استان با استاندار آذربایجان شرقی سخن می‌گفت اظهار داشت: امیدواریم با این انتصابات و برنامه ریزی‌های اساسی شاهد تحول بنیادین و اصولی در تمامی زمینه‌ها بویژه رشد و توسعه تشکلات کارگری و بازنشستگی و کارفرمایی در خطه آذربایجان شرقی باشیم.
وی با اشاره به مشکلات موجود در واحدهای تولیدی استان گفت: بزودی نشست تخصصی با حضور خبرگان و نخبگان جامعه کارگری و استاندار استان برگزار خواهیم کرد و نقطه نظرات کار‌شناسی شده را در جهت حل مسائل کارگری و اشتغال با توجه به ظرفیتهای بالای خانه کارگر به عنوان کنفدراسیون عالی کارگران ارائه خواهیم کرد.
- در حال حاضر در ۱۷ شهرستان استان، کانون‌های کارگران بازنشسته فعال هستند
عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کانونهای بازنشسته نقش موثری در تبیین بسیاری از مسائل و ارائه نیاز‌ها و خواستهای منطقی بازنشستگان و مستمری بگیران دارند گفت: در حال حاضر این کانون‌ها در ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی به همت سازمان تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و براساس ماده ۱۳۴ قانون کار تشکیل و راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۴۰ هزار و ۶۰۷ نفر کارگر بیمه شده در استان وجود دارد که از این تعداد بیمه شده ۳۵۷ هزار و ۸۰۷ نفر در کارخانجات مشغول فعالیت هستند افزود: تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران نیز در سطح استان ۱۱۷ هزار و۷۷۵ نفر بودخ که ۴۷ هزار و ۱۷۲ نفر آن مربوط به شهرستان تبریز است که با احتساب خانواده‌های این قشر نزدیک به ۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
- امیدواریم در فراکسیون حمایت از حقوق بازنشستگان گامهای موثری در خور و منزلت بازنشستگان و مستمری بگیران برداشته شود
صادق‌زاده با اشاره به تشکیل فراکسیون حمایت از حقوق بازنشستگان توسط ۷۰ نفر از نمایندگان در مجلس گفت: امیدواریم در این فراکسیون گامهای موثری در خور و منزلت بازنشستگان و مستمری بگیران به عنوان بزرگان و خرمندان جامعه برداشته شود و امکانات بالقوه‌ای از نظر مسائل صنفی، آموزشی، رفاهی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی برای این قشر فراهم آید.
وی همچنین کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیارد تومانی به بیمه مکمل و عمر گروهی بازنشستگان را گام موثری از سوی دولت تدبیر و امید برای بازنشستگان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اقداماتی که از سوی مدیرعامل تامین اجتماعی آغاز شده دفترچه‌های درمان بیمه تامین اجتماعی نیز جایگاه واقعی و ارزشی خود را به دست آورند.
- کمیته ویژه با حضور معاونت عمرانی استانداری برای احداثبیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تامین اجتماعی تشکیل شود
وی همچنین به پروژه احداثبیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تامین اجتماعی تبریز در شهر جدید سهند اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته ویژه با معاونت عمرانی استانداری برای ادامه اقدامات لازم برای ساخت این بیمارستان ضروری است که در صورت تکمیل این بیمارستان دیگر کارگران بازنشسته نیازی به بیمه‌های مکمل نخواهند داشت.
ما خواستار همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته هستیم
صادقزاده یکی از مشکلات کارگران بازنشسته را همسان سازی حقوق بازنشستگان عنوان کرد و گفت: در زمان دولت نهم و دهم ۲هزار و۵۰۰ میلیارد تومان به این بخش تخصیص یافت که ۶۲۵ میلیار تومان آن در آستانه انتخابات سال ۸۸ تحقق یافت و براساس گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس ۱ میلیارد و ۸۷۵ تومان این مبلغ هنوز معلوم نیست چه شده است.
رئیس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز به تبعیض بین کارگران بازنشسته و بازنشستگان کشوری و لشکری اشاره کرد و گفت: این تبعیض‌ها در بسیاری از مسائل از جمله حقوق، خانه‌های مهر فرهنگی، بودجه‌های زیارتی و سیاحتی بسیاری از مسائل دیگر وجود دارد که ما خواستار رفع این تبعیض‌ها هستیم.
به زودی تمامی کارگران و بازنشستگان خواهند توانست سبد کالا را دریافت نمایند
وی با اشاره به حذف ۸۰ درصد کارگران و بازنشستگان از دریافت سبد کالا که باعثنارضایتی شدید و ایجاد مشکل در واحدهای تولیدی شد گفت: طبق گفته‌های دکتر ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور به زودی تمامی کارگران و بازنشستگان خواهند توانست سبد کالا را دریافت نمایند.
وی در خاتمه سخنان خود گفت: تکریم بازنشستگان و حفظ حرمت آنان و تسریع در ارائه خدمات آسان و باکیفیت مهم‌ترین خواسته بازنشستگان است که همگان بایستی در این راستا تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز