خبرگزاری کار ایران

توسط استاندار آذربایجان شرقی قرائت شد؛

پیام رییس جمهور به مناسبت سالگرد شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۳۶

دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله شهرستان میانه در روز ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شد که در این حمله متجاوزانه ۳۳ دانش آموز و یک خدمت‌گزار مدرسه به شهادت رسیدند.

ایلنا: رییس جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، یاد و خاطره همه شهیدان معلم و دانش آموز به ویژه شهدای زینبیه و ثارالله میانه را گرامی داشت.
به گزارش " ایلنا " متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که توسط استاندار آذربایجان شرقی در چهارمین همایش نیمکت‌های سوخته در شهرستان میانه قرائت شد، به این شرح است:
در فرهنگ شهادت، شهید، این زنده جاوید حماسه ساز، با همه آگاهی‌ها، منطق و شعور و بیداری خویش، خود، انتخابگری است بصیر برای صعود به جایگاه قرب الهی.
در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی، هیچ چیز شایسته‌تر از آن نیست که یاد و نام شهیدان و فداکاران راه خدا، بخصوص شهیدان معلم و دانش آموز را بزرگ بداریم.
شهیدان به عهد و پیمان خود با خدا و با امام عزیز وفا کردند و هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و صادقانه از حریم اسلام و نظام اسلامی دفاع نمودند و به بهای نثار جان خویش آفت دشمن را از انقلاب و ایران عزیز دور ساختند.
شهیدان به ویژه شهدای دانش آموز و معلم، جاودانگان تاریخ ما و ستارگان درخشانی برای آسمان علم و دانش و سپهر ایثار خواهند بود.
اگر چه هر چیزی با گذشت زمان و ورق خوردن برگ‌های تقویم، کمرنگ و بی‌اثر می‌شود، اما یاد و نام شهیدان، روز به روز و لحظه به لحظه در چشم اهل دل و در متن تاریخ ما، برجسته‌تر و درخشان‌تر می‌شود.
فداکاری شهیدان در کنار حضور مستمر رزمندگان و پایداری و استقامت و همراهی ملت در عرصه‌های گوناگون کارزار انقلاب، توانسته است اسلام را سربلند و دست بیگانگان را از میهن اسلامی کوتاه و ایران را بلندآوازه و آبرومند سازد.
این مجاهدت‌ها توانسته است راه ملت ایران را به سوی هدف‌های متعالی اسلام، بگشاید و در پیچ و خم‌های تاریخ، دریچه‌ای از معنویت به روی او باز کند و به او عزت و شخصیت ببخشد.
پاسداری از خون معلمان و دانش آموزان مظلوم دبیرستان زینبیه و دبیرستان ثارالله و احترام به دستاوردهای ملت بزرگ ما در آن است که روز به روز با همدلی و اتحاد، با گام‌هایی مصمم، در مسیر دستورات قرآن، رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام و توصیه‌های مقام معظم رهبری مد ظله العالی قدم برداریم و تلاش کنیم جامعه ما، مردم ما و همه دستگاه‌های ما در اعمال و رفتار، با مشی اعتدال و تدبیر به هم نزدیک‌تر شوند و رایحه امید و عزت و سربلندی را در کشورمان بگسترانند.
اینجانب ضمن تجدید ادای احترام به امام شهیدان و شهیدان سربلند انقلاب اسلامی، از خدواند متعال علو درجات و شادی ارواح طیبه معلمان و دانش آموزان شهید را مسالت نموده و شفای جانبازان را از خدای بزرگ خواهانم و امیدوارم همه ملت ایران مورد توجهات حضرت ولی الله الاعظم روحی فداه و مشمول دعای آن حضرت باشند.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران
لازم به ذکر است دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله شهرستان میانه در روز ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شد که در این حمله متجاوزانه ۳۳ دانش آموز و یک خدمت‌گزار مدرسه به شهادت رسیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز