خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

گرانی و تورم بلای جان مردم است/ از وعده و وعید به تنگ آمده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۵۹۳

دبیر خانه کارگر تبریز گفت: مقام معظم رهبری حرف‌هایی را که سال‌ها در دل کارگران مانده مطرح کردند و بر تامین نیازها و رفع مشکلات کارگران تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، کریم صادق زاده در مراسم تجمع کارگران تبریز در مجموعه ورزشی خانه کارگر با بیان اینکه در طول هفته کارگر ۳۱ برنامه برگزار و مشکلات جامعه کارگری استان را مطرح کرده‌ایم، گفت: نامه‌ای برای تجمع و راهپیمایی و بیان مشکلات، از طرف اتحادیه کارگری به فرمانداری ارسال و انتظار داشتیم بر اساس ماده ۲۷ قانون اساسی موافقت شود اما متاسفانه به رغم درخواست مکرر ما مجوز صادر نشد.

صادق‌زاده با تاکید بر اینکه توجه به معیشت، امنیت شغلی، رفاه و... مردم ضروری است، گفت: امنیت و معیشت حق مسلم کارگر است، سفره‌های کارگران خالی است و ما از وعده و وعید به تنگ آمده‌ایم.

صادق زاده با اشاره به اینکه همگی برای احقاق حقوق کارگران متحد و همصدا هستیم، تاکید کرد: ما کارگران دیروز و بازنشستگان امروز در کنار کارگران هستیم و  بر سر حقوق کارگران، ضعفا و بازنشستگان با هیچ‌کس معامله نمی‌کنیم و برای تحقق حقوق و رفع مشکلات کارگران تلاش خواهیم کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز تصریح کرد: هر دولتی که در راستای پررنگ‌تر شدن سفره کارگران تلاش کرده ما هم با رویکردش هم‌راستا و همسو بوده‌ایم و برای اجرای و برنامه‌هایش تلاش کرده‌ایم اما متاسفانه دولت‌ها و برخی از مسئولان با کج سلیقگی و بی برنامگی عامل ایجاد اعتراض و نارضایتی کارگران شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح همسان سازی قرارداد کارگران شهرداری تبریز، گفت:  شهرداری تبریز  در راستای حذف شرکت‌های پیمانکاری و تحقق حقوق کارگران اقدام ارزشمندی انجام داد.

صادق‌زاده اظهار داشت: از مسئولان می‌خواهیم در راستای تحقق خواسته‌های کارگران اقدام کنند در غیر این صورت ما حق اعتراض در اشکال مختلف را برای خود محفوظ می‌دانیم. 

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به اینکه 93 درصد کارگران آذربایجان شرقی قرارداد موقت کار و ۷ درصد کارگران رسمی هستند، گفت: کارگران در این برهه تاریخی به حمایت اجتماعی و صنفی نیاز مبرم دارند، یکی از موارد مورد تاکید ما ۲۵ درصد معوقه مناسب سازی سال ۱۴۰۰ به حقوق بازنشستگان است، مدیرعامل تامین اجتماعی قول داده بود امروز این خواسته کارگران برابر ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی محقق شود و ما منتظر تحقق این وعده هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز