خبرگزاری کار ایران

مدرسه ویژه معلولان در تبریز افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۱۸۹

مدیر شعبه آذربایجان شرقی بنیاد دستان مهربان از احداث مدرسه ویژه معلولان در تبریز خبرداد و گفت : کلنگ زنی این مدرسه در سال 98 انجام گرفته است که ان شاءالله ظرف یک سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، بهزاد کریم‌پور در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد : بنیاد دستهای مهربان در سال 1386 با اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح تاسیس شد و اکنون بعد از گذشت 16 سال توانسته 20 شعبه فعال در سراسر کشور تاسیس کند .

وی با بیان اینکه اصلی ترین هدف بنیاد دستهای مهربان حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان بدسرپرست است گفت: این بنیاد افراد نیازمند در زمینه های مختلف را تحت پوشش قرار می دهد.

کریم‌پور با اشاره به اینکه بنیاد دستهای مهربان تعداد ۳ هزار و 200 خانوار در سراسر کشور را تحت پوشش خود قرار داده است، افزود : از این میزان 500 خانوار متعلق به استان آذربایجان شرقی است و به طور کلی 15 هزار نفر در کل کشور تحت حمایت این بنیاد قرار دارند.

 مدیر بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان تصریح کرد: یکی از بحث هایی که برای موسسه حائز اهمیت است توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ارائه خدمات آموزشی است .

وی افزود: در این راستا با ایجاد کارگاه های مختلف برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ، در زمینه های صنایع دستی کلاس های آموزشی برگزار می کنیم و پس از تولید محصول برای بازاریابی و فروش آنها اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: تبریز جزو 5 شعبه ای است که مجهز به واحد آیندگان است که در این واحد خدمات آموزشی برای آمادگی دبستان، هوش و خلاقیت و همچنین آموزشهای تخصصی متناسب با رده های مختلف سنی ارائه می شود.

وی با اشاره به فعالیت های بنیاد دستهای مهربان در زمینه مدرسه سازی، بیان کرد: در این راستا، دستان مهربان بزرگترین هنرستان کشاورزی را با 16 کلاس در سال 95 و در شهرستان مراغه تاسیس کرده است.

 او خاطر نشان کرد: دبستان 6 کلاسه را در مناطق محروم مراغه تاسیس کرده ایم و اخیرا با مساعدت مدیرکل جدید آموزش و پرورش قراردادی برای احداث مدرسه 12 کلاسه ویژه معلولان در تبریز منعقد کرده ایم.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی این مدرسه در سال 98 انجام گرفته، گفت: محل احداث این مدرسه، مکان مدرسه توانای سابق خواهد بود ؛ که پیش بینی می کنیم ظرف یک سال افتتاح شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز