خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس:

۱۹۵ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد ارس ترانزیت شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۳۹

ترانزیت خارجی از گمرک منطقه آزاد ارس ۳ برابر افزایش یافت.

ایلنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس اعلام کرد: ارزش کالایی ترانزیت خارجی صورت گرفته در ۹ ماه نخست سالجاری از این منطقه بالغ بر ۱۹۵ میلیون دلار بوده است.
به گزارش ایلنا محسن خادم عرب باغی گفت: ترانزیت خارجی انجام شده از منطقه آزاد ارس در ۹ ماه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱۵ درصد رشد داشته است.
وی عمده کالاهای ترانزیت شده را لوازم برقی، نفت، گازوئیل، هیدروکربن، ماشین آلات مکانیکی، اتومبیل، کامیون، تریلر، لوازم یدکی کامیون، سیب زمینی، گردو، بادام، پسته، آلو، چدن و آهن قراضه، گوسفند و پوست گوسفندی نمک زده و سیگار برشمرد و گفت: این کالا‌ها به کشورهای ترکیه، سودان، پاکستان، گرجستان، مصر، امارات متحده عربی، ارمنستان، عراق، جمهوری مولداوی، ازبکستان، آلمان، فدراسیون روسیه، ترکمنستان، اکراین، آذربایجان، قزاقستان، افغانستان و منطقه آزاد کیش، منطقه ویژه سهلان، منطقه ویژه بندرامام خمینی و سایر مناطق ترانزیت شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با اشاره به لزوم تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی موجود در ارس گفت: زیرساخت‌های موجود ترانزیتی در منطقه آزاد ارس پاسخگوی استعداد و ظرفیت این منطقه نیست.
وی خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی در این منطقه و اصلاح برخی زیرساخت‌های موجود در آن به طور یقین در آینده‌ای نه چندان دور این منطقه به هاب بین المللی ترانزیت کالا تبدیل می‌شود.
منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در ۴ بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز