خبرگزاری کار ایران

فرماندار ورزقان:

192 طرح با اعتبار 748 میلیارد تومان در ورزقان در حال اجرا است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۴۴۵

فرماندار شهرستان ورزقان گفت: در یک سال اخیر بیش از 192 عنوان طرح با اعتباری بالغ بر 748 میلیارد تومان تصویب شده و در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نعمتی در نشست خبری مجتمع مس سونگون اظهار کرد: شهرستان ورزقان در سطح کشور به عنوان منطقه زرخیز و طلای سرخ شناخته می شود و از پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه و عظیم و شاید کم نظیر در بخش صنعت، گردشگری، کشاورزی، صنعت و معادن برخوردار است و معادن پیشران از جمله این مزیت ها محسوب می شوند.

نعمتی با بیان اینکه امروز از لحاظ ذخایر معدنی در رتبه 5 جهان قرار دارد، گفت: قطع به یقین ذخایر منطقه بیش تر از این هستند و در سال های آینده با مطالعات گسترده اکتشافات جدیدی هم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در حوزه زیرساخت ها از جمله کشاورزی دو سد بزرگ آقبلاغ با آبرسانی بالغ بر 4 میلیون متر مکعب و سد حاجیلار با ظرفیت 60 میلیون متر مکعب از مزایای مهم کشاورزی این منطقه محسوب می شود؛ در زمینه تولید عدس شهرستان ورزقان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: از جمله اقدامات در حال اجرا تکمیل عملیات احداث بزرگراه خواجه _ورزقان و خاروانا_نوردوز است که این دو بزرگراه نقش اساسی و تدبیر بسزایی در اشتغال زایی پایدار و تحصیل در امر صادرات بین المللی، ملی و منطقه ای خواهد داشت.

علی نعمتی ادامه داد: در حوزه فرهنگی غنای فرهنگی، اجتماعی و تاریخی شهرستان برای همگان اعیان است چرا که ورزقان مهد مردان بزرگ، نامدار، شجاع و دلیر همچون محمدتقی خان پسیان، علامه محمد تقی جعفری، سردار ملی ستارخان، میرزا محمد بخشی و سردار مدافع حرم ذاکر حیدری است.

وی ادامه داد: بعد از استقرار دولت سیزدهم در رابطه با توسعه شهرستان ها نگاه عدالت محوری صورت گرفت و تحقق این امر از اهداف مهم و اصلی دولت به حساب می آید.

فرماندار شهرستان ورزقان افزود: در دوره مدیریت جدید استانداری سطح استان و بخصوص شهرستان ورزقان به کارگاه عظیم عمرانی تبدیل شده است و در یکسال اخیر بیش از 192 عنوان طرح با اعتباری بالغ بر 748 میلیارد تومان در دست اجرا قرار دارد که بلافاصله بعد از تکمیل در اختیار مردم شریف و ولایی شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: پروژه هایی در حوزه های مختلف عمرانی، زیر ساخت، تحقیق و توسعه شبکه مخابرات و برق و... با اعتباری بالغ بر 1655 میلیارد تومان در دست اجرا هستند، کمپ ورزشی، تصفیه خانه و اجرای شبکه آب و فاضلاب، انتقال آبرسانی از فاز دو سد ستارخان، احداث راه دسترسی به 21 روستا و گازرسانی به 6 روستا و کمک های معیشتی به مردم بی بضاعت منطقه در چندین مرحله از جمله پروژه ها و اقدامات مجتمع مس سونگون بشمار می روند.

نعمتی یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری این شهرستان 19 مورد مطالبه در حوزه های مختلف علی الخصوص مسائل و مشکلات مربوط به وزارت صمت و شرکت ملی صنایع مس ایران داشت؛ 70 درصد این مطالبات بعد از پیگیری به مرحله ی اجرائی رسیده و در مرحله مناقصه قرار دارند. 

وی خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری به سبب وجود آثار متعدد تاریخی و باستانی بزرگترین ظرفیت شهرستان بحساب می آیند و مهم تر از معادن سطح منطقه هستند که باید در معرفی و شناسایی این ظرفیت تمام تلاش خود را بکار گیریم.

شهرستان ورزقان در فاصله ۷۰ کیلومتری مرکز استان از دو بخش مرکزی و بخش خاروانا تشکیل شده‌ و طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ ۵۳۴۸ نفر در این شهرستان ساکن‌ هستند. 

بنابر اعلام محققان و تاریخ نویسان بر اساس آثار تاریخی و سنگ نگاره های موجود در سطح این شهرستان پیشینه این منطقه به بیش از 12 هزار سال قبل برمی گردد و این نشان دهنده ظرفیت بالای تمدن و فرهنگ شهرستان ورزقان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز