خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد:

ضرورت تسهیل صدور روادید برای بازرگانان گیلانی به آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۶۳

راهکارهای گسترش مناسبات گیلان با جمهوری آذربایجان در دیدار استاندار با سرکنسول این کشور در تبریز بررسی شد.

استاندار گیلان بر ضرورت تسهیل صدور روادید برای تاجران و بازرگانان گیلانی به کشور جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان که در رشت انجام شد توانمندی‌های گیلان را در بخش‌های بازرگانی، صنعت، کشاورزی، گردشگری و علم و فن آوری برشمرد.

وی ساخت راه آهن، تولید محصولات متنوع کشاورزی و صنعتی، امکانات بندری و گمرکی و وجود مراکز علمی و درمانی پیشرفته را بسترساز توسعه مبادلات گیلان با جمهوری آذربایجان خواند.

استاندار گیلان راه اندازی خط دریایی انزلی – باکو و خط هوایی رشت – باکو و رشت –آستاراخان را در افزایش مراودات شهروندان و تجار گیلان و جمهوری آذربایجان موثر عنوان کرد.

وی با اشاره به فعال شدن کمیسیون‌های مشترک اقتصادی دو کشور گفت: باید از این فرصت برای ارتقای روابط گیلان به عنوان تنها استان کشور که دارای مرز آبی و خاکی با جمهوری آذربایجان است بهره برد.

نجفی با اشاره به لغو روادید ورود اتباع جمهوری آذربایجان به ایران از ۵ سال گذشته تاکنون گفت: این انتظار متقابل از سوی تجار و بازرگانان گیلان نیز وجود دارد.

وی با تأکید برلزوم آسان کردن صدور روادید برای تجار و بازرگانان گیلان گفت: تمدید تفاهمنامه صدور پروانهٔ گذر مرزی برای مرزنشسنان دو کشور تا عمق ۴۵ کیلومتری دارای اهمیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز