خبرگزاری کار ایران

آیین تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام در گروه صنعتی تراکتورسازی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۸۶۳

آیین تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام در گروه صنعتی تراکتورسازی انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سردار اصغر عباسقلی زاده فرمانده سپاه عاشورا در آیین استقبال، تشییع شهید گمنام با بیان اینکه شهدا به ابا عبدالله الحسین (ع) اقتدا کردند و از جان خویش گذشتند تا ما سالم و ایمن زندگی کنیم و در برابر نامردان و‌ ظالمان سر خم نکنیم، گفت: شهدا جان خود را فدا کردند تا آبرو و عزت کشور و اسلام حفظ شود.

وی با اشاره به سفارش پیامبر اکرم (ص) در مورد عترت و قرآن، گفت: به تاسی از قرآن و عترت باید در برابر ظالم بایستیم و از مظلوم دفاع کنیم و ملت ایران به گواهی کل دنیا در این خصوص سربلند هستند.

فرمانده سپاه عاشورا با  تاکید بر اینکه ما همواره در عرصه های گوناگون در حال مبارزه هستیم، گفت: مردم وفادار ایران در همه برهه ها در مقابل دشمن ایستادند و کارکنان این بخش از صنعت آذربایجان نیز در این زمینه همواره پیشرو بوده و در زمان چند در میادین مبارزه مقابل دشمن و اکنون در سنگر جهاد صنعتی تلاش می کنند.

سردار عباسقلی زاده با تاکید بر ضرورت مبارزه در جهبه فضای مجازی گفت: دشمن در فضای مجازی قدرتمند عمل کرده و تلاش می کند با شایعه پراکنی و دروغ به مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بپردازد اما ما امروز هم همچون دوران دفاع مقدس در فضای واقعی مقاوم هستیم.

در ادامه مراسم، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: امروز تراکتورسازی با حضور این شهید عزیز نورباران شده و از این به بعد هر روز که به این جبهه صنعتی می آییم باید به یاد این شهید و دیگر شهدا باشیم.

وی با اشاره به مقام و جایگاه شهید و شهادت ادامه داد: انسان در دنیا به هر مقام و ارزشی نائل شود، به هر خوبی و‌ نیکی و‌ ارزشی برسد باز مقامی بالاتر از آن وجود دارد، چنانکه پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده اند بالاتر از هر خوبی و نیکی، نیکی دیگری است مگر اینکه انسان در راه خدا کشته شود، کشته شدنی که فی سبیل الله باشد و در راس آن یک رهبر الهی باشد و اگر این چنین شهادتی نصیب انسان شود، بالاتر از آن درجه و مقامی نیست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در زمان جنگ رزمندگان و شهدا با همت و ایثار خویش این کشور را نگه داشتند و امروز این کارآمدی نظام است که در مقابل تحریم ها، دسیسه ها و توطئه های دشمنان کشور است.

میرتاج الدینی تاکید کرد: امروز فعالان عرصه صنعت و تولید راه شهدا را ادامه می دهند و اینکه تراکتورسازی امسال ۳۵ هزار تراکتور تولید کرده و به ۲۰ کشور جهان صادرات انجام می دهد، قدرت کشور را در عرصه تولید و اقتصاد نیز نشان می دهد.

مصطفی وحیدزاده مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: معتقدیم اگر اراده خداوند و خواسته خود شهید نبود، امکان نداشت ما امروز افتخار میزبانی و خادمی این شهید گمنام را داشته باشیم.

وی ادامه داد: حضور شهدای گمنام فرصت مناسبی است تا کسانی که شهدایی چون مهدی و حمید باکری ها، همت ها، شهید سلیمانی و بسیاری دیگر از شهدا را ندیده اند، عطر و بوی آن شهدای والامقام را استشمام کنند.

وحیدزاده گفت: مقارن شدن ورود شهید والامقام‌ به این مکان با ایام سوگواره بانوی اسلام برای ما و همکاران مجموعه تراکتور سازی پر برکت خواهد بود و امیدواریم رهرو این شهدایی باشیم که عامل و مایه امنیت و آرامش امروز ما هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز