خبرگزاری کار ایران

تحقیقات باغبانی در ایستگاه تحقیقات بذر قرخلار شهرستان ویژه مرند توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۱۹

مرند اولین شهرستان استان است که اقدام به تولید زعفران و توسعه باغات پسته نموده و با داشتن ۷.۶ درصد اراضی استان بعد از شهرهای مراغه و ملکان رتبه سوم را داراست.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: این منطقه دارای۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغی است که بیشتر به درختان زردآلو، سیب و آلبالو اختصاص یافته و توسعه تحقیقات باغبانی خواهد توانست ظرفیت‌های تولید محصولات باغی را از نظر کمی وکیفی به صورت مطلوبی مدیریت نماید.
به گزارش خبرنگار ایلنا جلال رحیم‌زاده در حاشیه نشست مشترک با کار‌شناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی افزود: ۱۵۰هکتار باغ پسته در قالب اصلاح‌ الگوی کشت در منطقه احداثو تاکنون نزدیک به ۸۵ هکتار آن به مرحله باردهی رسیده است.
وی همچنین افزود: مرند اولین شهرستان استان است که اقدام به تولید زعفران و توسعه باغات پسته نموده و با داشتن ۷.۶ درصد اراضی استان بعد از شهرهای مراغه و ملکان رتبه سوم را داراست.
رحیم‌زاده گفت: با توجه به اتفاق نظر کار‌شناسان در ضرورت انجام کارهای پژوهشی و احداثکلکسیون ژنوتیپ‌ها و ارقام منحصر بفرد باغی در منطقه از جمله سیب زنوز، ‌ مقرر شد از ایستگاه قرخلار بعنوان محل پیشنهادی جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی در زیر بخش باغبانی مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند اضافه کرد: طی این نشست همچنین مقرر شد پس از بررسی‌های لازم در رابطه با نقشه و اسناد ایستگاه در اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان و بررسی تناسب اراضی و مطالعات خاک‌شناسی و آب توسط مرکزتحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان، مسائل اجرایی لازم دراین راستا عملیاتی شود.
ایستگاه تحقیقاتی قرخلار مرند، تحت پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی به مساحت ۳۵۰ هکتار عرصه، سه حلقه چاه عمیق و تأسیسات زیربنایی و ماشین‌آلات لازم در سال ۱۳۶۲جهت تولید بذور گیاهان مرتعی احداثو هم اکنون سالانه حدود ۱۵ تن بذر اکروپیرون در این ایستگاه تولید می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز