خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی چاراویماق:

تعداد کندوهای زنبور عسل در چاراویماق ۴۶ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۴۵

از دلایل این افزایش می‌توان به تسهیلات ارائه شده از محل طرح توسعه کشاورزی در سال ۹۱ در جهت تبدیل کلنی‌های بومی به کلنی‌های مدرن و تشکیل کلاسهای ترویجی برای پرورش علمی و اصولی زنبور عسل توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشاره کرد.

ایلنا: تولید عسل در سال ۹۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در شهرستان چاراویماق با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: آمار گیری کلنی‌های زنبور عسل در هفته اول مهرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز انجام گرفت.
مجید احمدی ادامه داد: این سرشماری با همکاری بخش خصوصی و اتحادیه زنبورداران استان و معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان انجام شد و پس از آنالیز آماری صورت گرفته مشخص شد در سال جاری هم از لحاظ تعداد کلنی‌های مدرن و هم از لحاظ تولید عسل افزایش قابل ملاحظه‌ای مشاهده می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق افزود: از دلایل این افزایش می‌توان به تسهیلات ارائه شده از محل طرح توسعه کشاورزی در سال ۹۱ در جهت تبدیل کلنی‌های بومی به کلنی‌های مدرن و تشکیل کلاس‌های ترویجی برای پرورش علمی و اصولی زنبور عسل توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشاره کرد.
احمدی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج حاصله از سرشماری زنبورستانهای این شهرستان همچنین مشاهده می‌ شود تولید عسل نیز از ۸۰ تن به ۱۳۵ تن رسیده است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق از دیگر دلایل افزایش تولید عسل در شهرستان را استقبال بخش تحصیلکرده در تاسیس شرکتهای تعاونی زنبور عسل در شهرستان برشمرد و افزود: امیدواریم با ترویج بیشتر و برگزاری کلاسهای آموزشی - مهارتی شاهد رونق بیش از پیش این صنعت در شهرستان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز