خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

خدمات جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی رو به صعود و گسترش است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۷

فعالیت‌های متنوع و کارآمد جهاد دانشگاهی استان در زمینه پژوهشی، فناوری‌های نو، تحقیقاتی و پزشکی بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: خدمات جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی رو به صعود و گسترش است.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با جهادگران جهاددانشگاهی استان، افزود: فعالیت‌های متنوع و کارآمد جهاد دانشگاهی استان در زمینه پژوهشی، فناوری‌های نو، تحقیقاتی و پزشکی بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه دین اسلام دین تفکر، تعقل و تدبر است و این مضامین به صورت مکرر در قرآن کریم ذکر شده، اظهار کرد: تاکید قرآن به تعقل، نشانه اهتمام دین مقدس اسلام به امر تفکر و دوراندیشی در مسائل بوده و جمهوری اسلامی ایران که تبلور اسلام ناب محمدی(ص) است توانسته با اندیشه بزرگ مردانی همچون امام خمینی(ره) که همواره به افق آینده انقلاب و کشور ایران وسعت بخشیده‌اند، با پی ریزی نهاد‌ها و شالوده‌های مقدس انقلابی گامهای اساسی در راستای نهادینه سازی این اندیشه الهی برداشتند که نمونه بارز آن در سال ۱۳۵۹ با فرمان تاسیس جهاد دانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، محقق شد.
وی با اشاره به اینکه در اساسنامه این مولود مبارک انقلاب اسلامی مواد بسیار ارزشمندی همچون فراهم کردن زمینه برای تحقیق و پژوهش علمی و بنیادی، ایجاد پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه و ترویج و نشر فرهنگ هنر اسلامی تاکید شده است، افزود: خدمات متنوع و کارآمد جهاد دانشگاهی استان در زمینه پژوهشی، فناوری‌های نوین، تحقیقاتی و پزشکی بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است.
نماینده ولی فقیه در استان با استناد به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه «باید تغییرات مبنایی در دانشگاه‌ها بوجود آید و از لحاظ علمی و پیشرفت صنعتی دانشگاه‌ها متحول شوند»، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس تاکنون توانسته است در برهه‌های مختلف زمانی، حتی در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن، کارنامه درخشانی را در زمینه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی ارائه دهد که روز به روز شاهد بسط و گسترش خدمات مفید این نهاد انقلابی به مردم استان و در سطح کلان هم وطنان و کشورهای همسایه هستیم.
مرکز درمان ناباروری، منویات رهبری را جهت تکثیر نسل تحقق می‌بخشد
وی همچنین به خدمات مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلولهای بنیادی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: راه اندازی چنین مراکزی در داخل کشور و استان موهبتی بزرگ به شمار می‌رود که مردم را از تقبل هزینه‌های گزاف درخارج از کشور مصون می‌دارد، که این امر دارای آثار و برکات بسیاری برای کشور است.
آیت الله مجتهد شبستری با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تکثیر نسل، خاطرنشان کرد: براساس جدید‌ترین آمار اعلام شده، آینده کشور رو به پیری است و رهبر معظم انقلاب با درک این امر بر لزوم تکثیر نسل و افزایش جمعیت ایران از ۷۵ میلیون به ۱۵۰ میلیون نفر تاکید فرموده و لازم دانستند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی می‌تواند به رسالت بزرگی دست زده و با انجام درمان آسان، سریع و به صرفه بیمارانی که مشکل باروری دارند، هم آنان را در تحقق بهره‌مندی از نعمت اولاد یاری رسانند و هم به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.
وی طرح‌های عظیم و تاثیرگذار جهاددانشگاهی همچون احداثنیروگاه هیبریدی(بادی - خورشیدی) و طرح مطالعاتی آب شیرین کن خورشیدی برای مناطق دورافتاده استان و کشور را ازجمله اقدامات مفید و ارزشمند این نهاد عنوان کرد و گفت: به جرات می‌توان گفت که جهاد دانشگاهی توانسته است پلی بین دانشگاه و صنعت باشد؛ چراکه در شرایط کنونی که کشورمان با انواع تحریم‌ها و تهدیدهای بیگانگان مواجه است، اهتمام جهاد دانشگاهی برای ورود به بحثانرژی‌های نو و فناوری‌های جدید بسیار ارزشمند بوده و انتظار می‌رود جهادگران خستگی ناپذیر با کوشش و تلاش جهادی این طرح‌های استراتژیک و خطیر را به تولید انبوه برسانند تا عموم مردم از برکات آن بهره‌مند شوند.
جهاد دانشگاهی دغدغه‌های فرهنگی و اعتقادی را مرتفع کند
امام جمعه تبریز همچنین حفظ و نشر ارزش‌های دینی و اسلامی را ازجمله راهکارهای مقابله با هجمه‌های گوناگون فرهنگی دشمنان عنوان کرد و افزود: جهاد دانشگاهی با توجه به بنیه غنی فرهنگی و مطالعاتی خویش می‌تواند در کنار فعالیت‌های صنعتی، تحقیقاتی و پژوهشی، اقدام به تولید نرم افزار فرهنگی و طرح‌های بدیع و ابتکاری نماید تا بخش عظیمی از دغدغه‌های فرهنگی و اعتقادی جامعه را مرتفع نماید.
وی اضافه کرد: جهان استکبار برای تخریب افکار جوانان و تضعیف ایمان آنان، برنامه‌های متنوع و رنگارنگ و توطئه‌های شومی دارد که از جهادگران انقلابی جهاددانشگاهی انتظار می‌رود همچون همیشه در راستای نشر معارف اسلامی و عمق بخشی به باورهای دینی کوشش کرده و هجمه‌های دشمنان را خنثی کند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور که به علت تحریم‌های دشمنان و در برخی موارد ضعف مدیریتی عارض شده، تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر بودجه‌های تخصیص یافته به مراکز دانشگاهی، صنعتی و فرهنگی به شدت کاهش یافته که امیدواریم در دولت تدبیر و امید، اوضاع بهبود یابد تا بتوانیم بخشی از اعتبارات موردنیاز این نهاد انقلابی را از بودجه دولتی کسب نماییم.
جهادگران جهاددانشگاهی را دوست دارم
آیت الله شبستری همچنین برای مدیریت جدید دعای خیر کرده و یادآور شد: ارائه آمار و گزارش عملکرد از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان به مردم، ضمن مسرور کردن آنان، این باور را تحقق می‌بخشد که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مجموعه‌هایی فعالیت می‌کنند که در کنار مسائل عبادی، اخلاقی و تربیتی، به پروژه‌های تحقیقاتی، صنعتی و پژوهشی نیز می‌پردازند.
گفتنی است، نماینده ولی فقیه در استان با آرزوی توفیق و کامیابی برای جهادگران دانشگاهی، از مساعدت و همکاری آن نهاد مقدس در پیشبرد هرچه بهتر اهداف انقلابی جهاد دانشگاهی خبر داد و با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که درخصوص ورزشکاران فرمودند: «احب الصالحین ولست منهم» من خودم ورزشکار نیستم اما ورزشکار‌ها را دوست دارم، اظهار کرد: من نیز از مجموعه مقدس و بانشاط و انقلابی جهاد دانشگاهی نیستم اما جهادگران پرتلاش و با انگیزه را دوست دارم و در هر فرصتی که امکان تاثیر وجود داشته باشد، حمایت و ورود خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز