خبرگزاری کار ایران

بیانیه سازمان جوانان دانشجویی حزب اسلامی کار استان گیلان به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای؛

فناوری هسته‌ای موجب جهش علمی و صنعتی در کشور شده است

کد خبر : ۱۵۸۳۳۵

در این روز‌ها بار دیگر جهانیان شاهد تجلی اراده یک ملت بودند و اشک شوق در چشمان عاشقان عزت و سرافرازی حلقه زد.

سازمان جوانان دانشجویی حزب اسلامی کار استان گیلان به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، در این بیانیه که نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری ایلنا در رشت ارسال شده آمده است:

۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۸۵ خبر دستیابی ایران به فن آوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی در نطنز اعلام شد. در پی این خبر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخار آمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، بیستم فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فن آوری هسته‌ای نام گرفت.
این فن آوری در برگیرنده بسیاری از علوم مهندسی و پایه است و در حال حاضر منحصراً در اختیار تعداد کمی از کشورهای جهان است. اهمیت کسب این فن آوری فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته و پس از رفع تعلیق دو سال و نیمه فعالیت‌های هسته‌ای مرتبط با چرخه سوخت تا اکنون دو زنجیره ۱۶۴ تایی از دستگاه‌های سانتریفیوژ را نصب و راه اندازی نموده و در حال تکمیل زنجیره ۳۰۰۰ تایی سانتریفیوژ برای رسیدن بر تولید نیمه صنعتی سوخت هسته‌ای نیروگاه در سایت نطنز است.
این موفقیت بزرگ در فن آوری هسته‌ای بیش از هر چیز مرهون رهنمودهای مشوفقانه رهبر معظم انقلاب و تصمیمات و سیاست‌های مدبرانه و دوراندیشانه‌ای بوده است که از زمان سازندگی و اصلاحات به یادگار مانده و امروز توسط مسئولان عالی رتبه نظام تکامل یافته است و ملت ایران نشان داد که پایداری، ایستادگی و مقاومت در مقابل خواسته نامشروع دیگران، خودباوری و اعتماد نیروهای خلاق کشور می‌تواند قله‌های دانش پیشرفته هسته‌ای در حداقل زمان ممکن فتح شود.
در این روز‌ها بار دیگر جهانیان شاهد تجلی اراده یک ملت بودند و اشک شوق در چشمان عاشقان عزت و سرفرازی حلقه زد و چشمان بهت زده سلطه طلبان شاهد گام‌های رو به جلوی دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و این روز‌ها در تاریخ ملت‌ها این واقعیت را به ثبت رساند که گسستن زنجیره وابستگی قدرت‌ها و تحمل زنجیره توطئه‌های دشمنان زنجیره به هم پیوسته پیشرفت ملت‌ها را طویل‌تر می‌کند.
همه ما ایرانیان با سرمشق قرار دادن پایداری سال‌های دفاع مقدس به همه جهانیان این نوید را می‌دهیم که با توکل به قدرت لایزال الهی و اعتماد به اراده‌های خود می‌توان به هر موفقیتی هر چند سخت و گرانبها دست یافت. در سال‌های جنگ تحمیلی ملت ما ثابت کردند با صبر و استقامت و توکل به خدا می‌توان تحقق وعده‌های الهی را مشاهده نمود. اینک که جامعه نوین کشور عمر سی ساله خود را می‌نگرد، برگ‌های زرین و طلایی بی‌شماری را نظاره می‌کند که با عبور از سختی‌ها و گردنه‌های صعب العبور، تاریخچه‌ای سراسر عزت، شجاعت، تدبیر، کارآمدی، ایثار و تلاش را به نمایش گذارده است.
ما دانشگاهیان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان این پیروزی را به حضرت امام(ره)، شهدای عزیز، رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهوری، دولت تدبیر و امید و آحاد ملت سربلند و آزاده ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم و به خود می‌بالیم که با تکیه بر خون پاک شهدای انقلاب اسلامیمان توانسته‌ایم به جایگاهی دست یابیم که موجب افتخار و سربلندی انقلاب، امام راحل(ره) و شهدا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز