خبرگزاری کار ایران

در راستای بیانات مقام معظم رهبری در استان زنجان صورت گرفت؛

برگزاری شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۴۵

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور, گفت: شورای فرهنگ عمومی بازوان اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، گفت: قابلیتهای منطقه‌ای، استانی واصلاح وارتقاء فرهنگ عمومی دارای اهمیت اساسی در کشور است.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» حجه السلام والمسلمین سید حسین شاهمرادی، شامگاه امروز، در شصت امین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان، در خصوص تبیین بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت شورای فرهنگ عمومی، اظهارداشت: شورای فرهنگ عمومی بازوان اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور است.

حجه السلام شاهمرادی با بیان اینکه شوراهای فرهنگ عمومی با کارعملیاتی‌تر و با حضور همه اقشار جامعه با وظیفه اصلی فرهنگی آن را به منصه ظهور می‌رساند، افزود: مسئله فرهنگ عمومی یک موجو زنده است که نباید از آن غافل باشیم.

وی شوراهای فرهنگ عمومی کشوررا با اصل ده گانه مصوب دانست وگفت: به تبع آن شورای فرهنگ عمومی با وظایف خاص در استان‌ها وشهرستان‌ها با اصل ضروری با ماموریت حساب شده وسنجیده به صورت کامل عمل می‌کند.

حجه السلام شاهمرادی باا شاره به نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها بعنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان‌ها واستانداران به عنوان نائب رئیس ومدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان‌ها بعنوان دبیر شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها باتعداد ۲۲عضو، گفت: آنچه دراین جلسات تصمیم گیری و تصویب می‌شود با پیگیری وبررسی جزومصوبات این جلسات برای اجرا محسوب می‌شوند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به دستوالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: برگزاری جلسات شورا‌های فرهنگ عمومی دارای اهمیت اساسی است.

حجه السلام شاهمرادی، با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی یک وظیفه عام دارد تا با ناهنجاری‌ها هنجارهای استان‌ها در ابعاد مختلف مسائل را بررسی ریشه‌ای بکند، افزود: قابلیتهای منطقه‌ای واستانی واصلاح وارتقاءفرهنگ عمومی حائز اهمیت است.

شاهمرادی همچنین تلاش در راستای ایجاد هماهنگی بین دستگاههای دولتی وغیر دولتی در این زمینه را مهم ارزیابی کرد.

این مسئول کشوری در استان زنجان، در ادامه خاطر نشان شد: رسیدگی به مسائل ریشه‌ای در مناطق واستان‌ها با توجه به آنچه که وجود دارد مهم است.

شاهمرادی واقعیت خانواده، جوان وفرهنگ عمومی جامعه، تدین در بین آحاد جامعه را با توجه به آمار قبلی وحال ویا رصد وتبیین آن را با تمام دستگاه‌ها با توجه به وظایف آن‌ها برای شرکت در جلسات وتصویب مصوبات را دراین جلسات اساسی دانست.

وی دبیر خانه‌های استانی را اتاق فکرشورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد وافزود: ثمره جلسات دبیرخانه‌ها در داخل جلسات استانی وشهرستانی شورای فرهنگ عمومی بررسی، تصمیم گیری و ابلاغ می‌شود.

حجه السلام شاهمرادی با بیان اینکه نباید از اصول جریان اصلی فرهنگ عمومی غفلت کنیم یادآورشد: مهم‌ترین مسئله درتداوم مسائل فرهنگی است وباز دهی مسائل دیرهنگام فرهنگی است.

این مسئول کشوری در زنجان، مسائل فرهنگی را دیر بازده وسهل وممتنع برشمرد وافزود: آنچه که در شورا‌ها ی فرهنگ عمومی تصمیم گیری می‌شود در بدنه دستگاه‌ها اجرایی می‌شود.

وی در ادامه عدم آمادگی مسائل برای ارائه به کمیسیون و دبیرخانه وهمچنین عدم ارائه آن را به شورا‌ها را با نتیجه منفی این جلسات وتصمیم گیری‌ها منطبق عنوان کرد وافزود: باید پازل‌ها وقطعات جلسات شورای فرهنگ عمومی برای دستیابی به نتیجه مطلوب در کنار هم قرار بگیرند.

این مسئول فرهنگی در زنجان، همفکری وهمسویی دبیر خانه واعضای شورای فرهنگ عمومی را بسیار دارای اهمیت بیان کرد وگفت: مردم استان‌ها محتاج رشد وبالندگی فرهنگی هستند باید در این راستا واقعیات را آنگونه که هست ببینیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه گفت: مسئله فرهنگ عمومی یک موجو زنده است که نباید از آن غافل باشیم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: تبیین بیانات مقام معظم رهبری با توجه به قومیت‌های منطقه‌ای وقومی است ونباید غافل از مسائل قومیتی وملی ومنطقه‌ای در این زمینه باشیم.
وی در پایان در این خصوص، افزود: باید از پتانسیلهای منطقه‌ای در این راستا استفاده مطلوب برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز