خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی را از واحد به سازمان تبدیل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۲۸

از الزامات چنین سازمانی وجود یک مرکز رشد قطعی، پژوهشکده و یا موسسه آموزش عالی مستقل است.

ایلنا: رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی تأکید کرد: ما بر اساس نقشه راه و چشم انداز توسعه استان حرکت می‌کنیم.
به گزارش ایلنا، نجف قراچورلو که در دیدار با رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی و همچنین دوره قبل مدیریت خود افزود: برای موفقیت در این مسیر از تمامی نمایندگان استان طلب یاری داریم.
وی به دغدغه نمایندگان مجلس در دوران مدیریت قبلی خود اشاره کرد و افزود: منطقه‌ای کردن خبرگزاری ایسنا، ایجاد پژوهشکده برنامه ریزی و توسعه و ایجاد مرکز تخصصی از دغدغه نمایندگان استان بود که همه آن‌ها به همت جهادگران دانشگاهی در مدت کم محقق شد.
وی ارتقای جهاددانشگاهی استان از واحد به سازمان را هدف اصلی خود در مدیریت جدید عنوان کرد و گفت: از الزامات چنین سازمانی وجود یک مرکز رشد قطعی، پژوهشکده و یا موسسه آموزش عالی مستقل است.
قراچورلو ادامه داد: هم اکنون با کمک پژوهشکده برنامه ریزی و توسعه شرایط احراز امر ارتقا به سازمان را داریم که امیدواریم طی یک سال آینده با فراهم کردن ملزومات، این پژوهشکده را طبق ضوابط وزارت علوم قطعی کنیم.
وی گفت: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی به عنوان اولین مرکز در کشور نیروگاه هیبریدی را به شکل کاملا بومی طراحی کرده و ساخته که در اولین قدم نیز این نیروگاه در جزیره خارک نصب و راه اندازی شده و هم اکنون نیز بدون هیچ وقفه‌ای فعال است.
قراچورلو ادامه داد: ما می‌توانیم با همکاری نهادهای ذیربط در استان احداثاین نیروگاه را به تولید انبوه رسانده و در روستاهای دورافتاده که از نعمت پربرکت برق محروم هستند نصب کنیم.
وی اظهار داشت: در ادامه عنوان شهر اولین‌ها برای کلانشهر تبریز، تلاش می‌کنیم اولین مرکز رشد انرژی‌های نو را در جهاددانشگاهی استان راه اندازی کنیم تا افتخاری دیگر برای این مرز و بوم بیافرینیم.
وی به عملکرد مرکز درمان ناباروری نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت در حوزه درمان ناباروری در استان با توجه به بار فرهنگی و استحکام خانواده‌ها، یکی از ضروریات بوده که با ورود جهاددانشگاهی به این حوزه گره بزرگی از زندگی زوج‌های نابارور گشوده شده است.
وی یادآور شد: تعرفه‌ای که درمرکز درمان ناباروری دریافت می‌شود کمی بالا‌تر از تعرفه دولتی و به مراتب کمتر از تعرفه بخش خصوصی است که در مقایسه با کیفیت خدمات می‌توان گفت هم سطح با استانداردهای بین المللی بین المللی این تخصص قرار دارد.
رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از اجرای طرح آب شیرین کن خورشیدی در دوران مدیریت قبلی خود در این نهاد خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح مطالعات تحقیقاتی خود را به پایان رسانده که توسعه و تجاری سازی این طرح می‌تواند در راستای رفع مشکل کم آبی استان آینده موثر واقع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز