خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز:

علی رغم تحریم‌ها صادرات ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۴۲

ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز یکی از بزرگ‌ترین واحد صنعتی ذوب فلزات در کشور و منطقه به شمار می‌رود که با یک هزار و ۳۰۰ نفر کارگر شاغل به عنوان دومین واحد کارگری بزرگ آذربایجان شرقی است.

ایلنا: هیئت بلندپایه کارگری کشور سوریه و اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی از کارخانه ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدیرعامل شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی ایران در این بازدید حضور هیئت بلندپایه کارگری سوریه از کارخانجات صنعتی تبریز را فرصتی برای آشنایی با پیشرفت‌های ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی، علمی و صنعتی در خدمت بشربوده است و بازدید از واحدهای تولیدی این پیشرفت‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.
عبدالرحمان ارشدی با تأکید بر اینکه هر نوع پیشرفت علمی و فنی ایران در خدمت بشربت بوده و می‌تواند به توسعه ملت سوریه نیز کمک کندافزود: روابط بین دو کشور سوریه و ایران نشات انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و همکاری مرحوم حافظ اسد بنا نهاده شده و ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سوریه و ایران در مسیر عدالت و حق بوده و به سمت پیروزی خواهند رفت افزود: مشکلاتی که اکنون گریبانگیر ایران و سوریه است یکی بوده و خوشبختانه با تلاش و ایستادگی ملت دو کشور پیروزی‌هایی برای دو کشور به دست آمده و ثمره آن را در انرژی هسته‌ای برای ایران و موفقیت‌هایی در مبارزه با کفر و استکبار در سوریه شاهد هستیم.
ارشدی در ادامه با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه صنعتی گفت: ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز یکی از بزرگ‌ترین واحد صنعتی ذوب فلزات در کشور و منطقه به شمار می‌رود که با یک هزار و ۳۰۰ نفر کارگر شاغل به عنوان دومین واحد کارگری بزرگ آذربایجان شرقی است.
وی با بیان اینکه کشور سوریه از قدیم با صنعت ذوب فلزات آشنا بوده است گفت: در صدر اسلام سوریه با صنایع فلزی آشنایی داشته و شمشیرهای شامات معروف بوده است و حلب نام یکی از شهرهای سوریه نام نوع فلزی در ایران به شمار می‌رود.
ارشدی مجموع تولیدات کارخانه ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز را سالانه ۶۰ تا ۷۰ هزار تن انواع قطعات فلزی عنوان کرد وگفت: تولیدات این کارخانه علاوه بر تأمین نیاز تراکتور سازی و خودوروسازان به اروپا از جمله کشور ایتالیا صادر می‌شود.
وی افزود: علی رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم صادرات این کارخانه نه تنها کاهش یافته بلکه شاهد افزایش آن نیز بوده‌ایم که نشان می‌دهد تولیدات آن از مزیت کمیت و کیفیت برخوردار است.
ارشدی ارزش کل تولیدات ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز را بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ذکر کردوگفت: گرچه این کارخانه به طورمستقیم به سوریه صادرات نداشته ولی در قالب تولیدات سایر شرکت‌ها محصولات آن در این کشور ارایه شده و در این راستا آماده هرگونه همکاری هستیم.
معاون دبیر کل خانه کارگر: اینکه قلب ملت و کارگران ایران برای سوریه می‌تپد
معاون دبیر کل خانه کارگر جمهوی اسلامی ایران در امور بین الملل نیز در این بازدید با اشاره به مشترکات ملت دو کشور ایران و سوریه گفت: مبارزات ملت سوریه جنگ با کفر و استکبار جهانی است و خوشبختانه ارتش سوریه در روزهای اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته و به نقاط مثبتی رسیده ه موجب خوشحالی ملت ایران نیز شده است.
محمد حمزه‌ای با تأکید بر اینکه قلب ملت و کارگران ایران برای سوریه می‌تپد گفت: مقام معظم رهبری و بیشتر علمای ایران از ملت سوریه دفاع کرده‌اند و ما برای این کشور در راه مبارزه با وهابیون و دشمنان اسلام آرزوی موفقیت داریم.
همین گزارش حاکی هیئت بلندپایه کارگری کشور سوریه به سرپرستی عزت الکنج نائب رییس اتحادیه کارگران سوریه و با حضور احمد حباب معاون دبیرکل اتحادیه کارگران سوریه در امور بین الملل، برهان عبدالوهاب نماینده مجلس سوریه، محمد فایز البرشه دبیر امور حقوقی اتحادیه کارگران سوریه به تبریز سفر کرده است.
این هیات در سفر سه روزه خود به استان آذربایجان شرقی ضمن دیدار با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مسئولان ارشد آذربایجان شرقی از اماکن تاریخی و فرهنگی تبریز بازدید خواهند کرد.
پیش از این نیز هیات بلندپایه کارگری حرب الله لبنان طی سفری سه روزه و به دعوت خانه کارگر از تبریز و استان آذربایجان شرقی بازدید کرده و همچنین در آینده نزدیک نیز مسئولان اتحادیه‌های کارگری کشور عراق و ترکیه به تبریز سفر خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز