خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

قهرمانان معلول و جانباز آذربایجان‌شرقی با تلاش خود نشان داده‌اند معلولیت محدودیت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۰۲

قهرمانان پارالمپیک آذربایجان‌شرقی با اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته پارالمپیک دیدار کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: قهرمانان آذربایجان‌شرقی با تلاش خود نشان داده‌اند معلولیت محدودیت نیست.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد شروین اسبقیان که در دیدار قهرمانان پارالمپیک استان با استاندار آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته پارالمپیک سخن می‌گفت با اشاره به برنامه پربار و بی‌نظیر فرهنگی، علمی و ورزشی برای معلولین، جانبازان و نابینایان در این هفته و نشان دادن جایگاه ورزش معلولین و جانبازان به هموطنان افزود: قهرمانان جانباز و معلول سرافراز آذربایجان‌شرقی در میادین بزرک ورزشی خصوصا پارالمپیک‌ها نشان داده‌اند که همواره عامل سرافرازی و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهند بود و مورد تایید و تحسین مقام معظمر هبری هم قرار گرفته و این قهرمانی را مایه مباهات ملت دانسته‌اند.
وی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی در بخش معلولین و جانبازان و نابینایان جایگاه رفیعی در کشور داشته و این موفقیت‌ها استمرار خواهد داشت.
اسبقیان افزود: آذربایجان‌شرقی همیشه در مسابقات جهانی و پارالمپیک‌ها سهم پررنگی در موفقیت‌های ورزشکاران کشور داشته و دارد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: ایستادن جوان ایرانی بر روی سکوی قهرمانی و نواخته شدن سرود و بالا رفتن پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات همه ماست و سجده قهرمان بر پرچم کشور، بسیار ارزشمند و حاوی پیام معنوی است.
مدیرکل اداره کل ورزش وجوانان استان آذربایجان شرقی افزود: المپیزم آیین همت، نفرت از ترس، عشق به میهن، روحیه فتوت و جوانمردی و هماهنگی علم و ادب وهنر است و فلسفه ورزش وجنبش المپیزم، فداکاری، گذشت، ایثار و احترام به دیگران است.
وی ادامه داد: تبریز همیشه کارهای بزرگی انجام داده و آذربایجان شرقی نیز همیشه درخشیده و در تورنومنت‌ها و مسابقات آسیایی حرف اول را زده است.
اسبقیان این هفته را بهانه خوبی برای پاسداشتشان و منزلت جانبازان و معلولان دانست و افزود: امروزه ورزش در اتحاد و آشنایى یا پیوند و دوستى همنوعان با هم نیز نقش کلیدى دارد و خوشبختانه نگاه ورزش استان به این مهم، کاملا حمایتی و ارزشی است و عملکرد و جایگاه جانبازان و معلولین استان در کشور و سهم به‌سزایی که ملی پوشان آذربایجان‌شرقی در کسب مدال‌های رنگارنگ مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک دارند، تائیدی بر این مدعاست.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی، خاطرنشان کرد: ارتقاى ورزش معلولان یکى از اهداف اصلى کمیته بین المللى پارالمپیک است، اما دستیابى به این هدف با موانعى روبروست که باید از پیش رو برداشته شود. یکى از راه هاى گذر از این موانع برگزارى هفته پارالمپیک در کشورهاست که جمهورى اسلامى ایران کشور پیشنهاد دهنده این موضوع به کمیته ملى پارالمپیک بوده است.
وی با اشاره به اینکه افتخارآفرینی ورزشکاران و قهرمانان جانباز و معلول ایران اسلامی در عرصه‌های بین المللی، آسیایی، جهانی و پارالمپیک‌ها، گویای عزم مسئولان نظام جمهوری اسلامی در راستای توجه به ورزش معلولین است، افزود: امروزه ورزش به عنوان تاثیرگذار‌ترین عامل اجتماعى جهت ایجاد غرور ملى و افزایش سلامت و شادابى جامعه از سوى تمامى کشور‌ها پذیرفته شده و دولتمردان دنیا سعى دارند جداى از توجه به ابعاد شادى بخش، اقتصادى، فرهنگى و سیاسى آن، از حضور مردم على الخصوص معلولین در ورزش براى افزایش سلامت روحى روانى جامعه بهره ببرند، اتفاق مهمی که نیازمند عزم عمومی و بسیج همگانی مردم و مسئولان در راستای توجه بیشتر به معلولین دارد و در این ارتباط همراهی و همدلی خانواده معلولین برای تشویق آنان به ورزش کردن و خروج معلولین از کنج خانه‌ها، حائز اهمیت است.
اسبقیان تصریح کرد: ورزش کشورمان پیام معنویت را به جهانیان صادر می‌کند و اهتزار پرچم پرافتخار کشورمان در میادین جهانی خصوصا پارالمپیک باعثافتخار و مباهات و سرافرازی ایران اسلامی شده است.
در این دیدار جمعی از قهرمانان و مدال آوران مرد و زن آذربایجانشرقی در پارالمپیک‌ها حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز