خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی:

برای حضور موفق ورزشکاران در بازی‌های آسیایی و المپیک برنامه داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۸۶

برای کسب مدال‌های بیشتر و خوش رنگ در عرصه‌های بین المللی، حمایت مسوولان استان ضروری است، چرا که این حمایت‌ها، انگیزه را در جوانان و ورزشکاران مضاعف می‌کند.

ایلنا: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: برای حضور موفق و پرمدال ورزشکاران استان در بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی برنامه داریم.
به گزارش خبرنگار ایلنا سیدمحمد شروین اسبقیان سه شنبه شب در آیین تجلیل از قهرمانان کاراته و جودو استان در رقابت‌های آسیایی، اظهار داشت: به همین منظور ستاد استانی این بازی‌ها تشکیل شده و هیات‌های ورزشی که امید کسب مدال در آن‌ها وجود دارد، در این ستاد عضو هستند.
وی اضافه کرد: برای کسب مدال‌های بیشتر و خوش رنگ در عرصه‌های بین المللی، حمایت مسوولان استان ضروری است، چرا که این حمایت‌ها، انگیزه را در جوانان و ورزشکاران مضاعف می‌کند.
اسبقیان گفت: در دراز مدت نیز برای حضور پررنگ در بازی‌های المپیک رویودوژانیرو برزیل برنامه ریزی کرده‌ایم تا ناکامی‌های ورزش استان در المپیک گذشته را که متاسفانه مدالی نداشتیم جبران کنیم.
وی خاطر نشان کرد: اداره کل ورزش استان در کنار این برنامه‌ها، توجه به ورزش همگانی و روستایی را نیز در دستور کار خود قرار داده و توسعه زیرساخت‌ها اولویت‌های کاری این اداره کل است.
اسبقیان با اشاره به تشکیل ستاد بازیهای اینچوان کره جنوبی و طرح آماده سازی ورزشکاران و مربیان برگزیده گفت: انسجام ورزشکاران، هدف دهی، ایجاد انگیزه در قهرمانان و قهرمانان آینده، بررسی نیاز‌ها و خواسته‌های ورزشکاران و رصد برنامه‌های تمرینی و تمرین در اردو‌های تیم‌های ملی برای حضور پرتعداد و پرمدال در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچوان کره جنوبی است.
وی تصریح کرد: با تببین اهداف این ستاد در استان که یکی از پیشگامان حضور موفق ورزشکاران و مربیان در این بازی‌ها در کشور است، اعضاء ستاد در تمرینات ورزشکاران استان در اردوهای تیم ملی حضور یافته و از روند پیشرفت و کاری آنان نظارت دقیق خواهد شدو برای بهبود توان اجرایی این ستاد و ایجاد انگیزه در ورزشکاران از نقطه نظرات قهرمانان و پیشکسوتان استفاده خواهد شد و کمکهای فکری، مالی، روانی، امکاناتی نیز در اختیار قهرمانان قرار خواهیم داد.
اسبقیان در این نشست افزود: ستاد بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی در اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی بر روند کاری ۱۶ هیات مدال آور و ۷۷ ورزشکار امید به حضور در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچوان کره جنوبی تمرکز و توجه داردو از ۳۷ رشته ورزشی در کنار ورزش جانباز و معلولی در این رقابت‌ها از ۱۶ رشته ورزشی و ورزش همیشه پرافتخار معلولین و جانبازان انتظار حضور پرتعداد و پرمدال داریم.
اسبقیان گفت: ورزش استان با تک ستاره‌هایی که در برخی از رشته‌ها دارد در کشور مطرح است که باید تلاش کنیم تعداد ورزشکاران ملی پوش و افتخار آفرین استان را افزایش دهیم.
وی قهرمان پروری و رسیدن به مدال را یکی از اهداف عالیه ورزش و جوانان خواند و در عین حال گفت: اما در کنار آن، توجه به منش‌های پهلوانی و حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی نیز لازم است.
اسبقیان خاطرنشان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه سرانه ورزشی استان باید در پایان این برنامه به یک متر مربع برسد که با اتمام طرح‌های نیمه تمام ورزشی، سرانه ورزش استان ۸۱ سانتی متر مربع می‌شود.
در این آیین از اعضای تیم ملی کاتا کشورمان متشکل از احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمدخانلو سه کاتارو تبریزی و سعید نیکوخصلت سرمربی تیم ملی نائب قهرمانان رقابتهای کاتای قهرمانی آسیا در امارات و آرش آقای نفر سوم مسابقات جودوی قهرمان جوانان آسیا در چین و اولین مدال آور تاریخ جودوی استان توسط اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی تقدیر شد.
همچنین کاپ نائب قهرمانی تیم کاتا به استاندار آذربایجانشرقی اهداء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز